بررسی اشکالات نوشتاری و گفتاری کودکان پایه اول دبستان

به گزارش کودک پرس ،در برنامه این هفته « خشت اول» دکتر سید محسن بنی هاشمی؛ عضو هیات علمی دانشگاه، به عنوان کارشناس برنامه به بررسی اشکالات نوشتاری و گفتاری کودکان پایه اول دبستان ، علل و ارائه راهکار برای پیشگیری از آن می پردازد.

گاهی اوقات کودکان در انجام تکالیف مدرسه به مشکل برمی‌خورند، اما اگر روند یادگیری کودک در یک درس مشخص به طور دائم با مشکل مواجه شود، ممکن است به اختلالات یادگیری مربوط باشد.
در صورت داشتن درک درستی از اختلالات یادگیری، می‌توانید اطمینان یابید که فرزندتان برای غلبه بر چالش‌های مدرسه و موفقیت در زندگی از پشتیبانی مناسب برخوردار است.
اختلال یا ناتوانی یادگیری، یک اصطلاح کلی برای طیف وسیعی از مشکلات یادگیری است.
اختلال یادگیری به معنای معیوب بودنِ سطح هوش یا انگیزه کودک‌ نیست. کودکان دچار اختلال یادگیری تنبل یا احمق نیستند.
در حقیقت، اکثر آنها به اندازه‌ سایر کودکان باهوش هستند. فقط اینکه مغزشان به شکل دیگری عمل می‌کند.
تشخیص اختلال یادگیری همیشه آسان نیست. با توجه به گستردگی انواع این ناتوانی، هیچ نشانه یا علامت خاص و مشخصی که دال بر وجود این اختلال باشد وجود ندارد.
با این حال، برخی نشانه‌ها در بعضی از سنین رایج‌تر هستند. اگر از علائم اختلال آگاهی داشته باشید، می‌توانید به سرعت متوجه‌ مشکل فرزندتان شده و او را به درستی کمک کنید.
«خشت اول» کاری از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ به نویسندگی و تهیه کنندگی «مریم یوسفی پور» و اجرای «فاطمه امجدیان» هر شنبه ساعت۱۲:۳۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.