بازدید معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از خطوط اورژانس اجتماعی و مشاوره تلفنی در مازندران

دکتر سید حسن موسوی چلک، معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در سفر کاری خود به استان مازندران بهمراه دکتر حمیدرضا الوند مدیرکل دفتر مراقبت و توانمندسازی کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور، مجتبی نمکی مسوول حراست معاونت سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی، علی عباسی مشاور استاندار مازندران در امور آسیب‌های اجتماعی و دکتر فریبا بریمانی مدیرکل بهزیستی مازندران بصورت میدانی از مرکز خطوط ۱۲۳ (اورژانس اجتماعی) و ۱۴۸۰ (صدای مشاور) استان مازندران بازدید و با کارشناسان این دو مرکز گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ هدف اصلی این بازدید، بررسی دقیق روند ارائه خدمات، نحوه عملکرد اپراتورها و همچنین بررسی چالش‌ها و نقاط قوت این خطوط حیاتی بود. 
در جریان این بازدید، مقامات بر نقش موثر این خطوط در مداخله بموقع در بحران‌ها، کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارائه پشتیبانی روانی به شهروندان تاکید ویژه کردند.
شایان ذکر است خط ۱۲۳ (اورژانس اجتماعی به موارد حاد و بحرانی از جمله کودک‌آزاری، همسرآزاری، سالمندآزاری، پدیده بی‌خانمانی، فرار از منزل و خشونت‌های خانگی پاسخ فوری می‌دهد. همچنین تیم‌های سیار اورژانس اجتماعی نیز برای حضور در محل و مدیریت این بحران‌ها فعال هستند.
گفتنی است خط ۱۴۸۰ (صدای مشاور) با هدف پیشگیری و ارتقای سلامت روان جامعه، خدمات مشاوره تلفنی رایگان را توسط کارشناسان متخصص و مجرب در زمینه‌های مختلفی از قبیل؛ مسائل و مشکلات خانوادگی، مشاوره تحصیلی و شغلی، مشاوره پیش از ازدواج و حل مشکلات زناشویی، مدیریت اختلالات روانی و سایر مشکلات فردی ارائه می‌دهد.