به گزارش کودک پرس ، حسین مقدمکیا “در آیین افتتاحیه طرح ملی الگوی تلاوت قرآن کریم” در تالار شهر قم، با بیان اینکه این طرح در سال 1391 به همت جمعی از اساتید قرآنی در شهر مقدس مشهد آغاز به کار کرد، گفت: طرحهای دیگر قرآنی وابسته به شخص یا استادی که خود آن را نوشته، است، یعنی فقط کسی که طراح است توانایی اجرایی کردن آن را دارد؛ اما این طرح این گونه نیست و نیاز به استاد خاصی ندارد.
وی ادامه داد: به عنوان مثال شهرستان زاهدان در استان سیستان و بلوچستان که استاد، قاری و یا جلسات و گروه قرآنی برجستهای ندارد، ازسال 91 هدف ما قرار گرفته و با بیش از 40 دانش آموز این طرح را اجرا کردهایم، امروز بالغ بر 12 استعداد قرآنی کشف شدهاند که علاوه بر اینکه در مسابقات قرآنی کشوری موفقیتهایی کسب کردهاند، در حال حاضر به عنوان مدرس در این طرح مشغول خدمت هستند.
مقدمکیا ادامه داد: ویژگی دیگر این طرح، تالیف و تدوین آن است؛ برخی از طرح ها صرفا کلاسیک و بعضی دیگر سنتی است، اما این طرح از هر دو وجه برخوردار است.
وی افزود: هدف اصلی این طرح، انس نوجوانان با قرآن بود که الحمدلله هدف حاصل شد، و در حال حاضر نه تنها نوجوانانی که در این طرح شرکت کردهاند، بلکه خانوادههای این عزیزان هم به واسطه تکرار و تمرینهای فرزندانشان در خانه با قرآن کریم انس گرفتهاند.
دبیر اجرایی طرح ملی الگوی تلاوت قرآن کریم خاطرنشان کرد: مدت زمان دوره کامل این طرح 7 سال است، در انتهای دوره نوجوان ضمن یادگیری مفاهیم، ترجمه و تفسیر، حافظ قرآن کریم می شود، بسیاری از نوجوانانی که در این طرح شرکت کردهاند به مقامات خوبی رسیدهاند.
وی گفت: این طرح توسط شورایی از اساتید تهیه و تدوین شده و هر سال یکی از اساتید، مسئول نظارت بر طرح است؛ در انتهای هر ترم دروس ارائه شده، توسط قرآن آموز تلاوت شده و ضبط میشود و برای شورا فرستاده میشود تا استعداهای خاص شناسایی شوند و برای آنها برنامه ویژه تدارک دیده شود.
مقدمکیا در آخر افزود: این طرح به دیگر کشورهای اسلامی هم رفته و در حال حاضر در کشور عراق، آستان مقدس حضرت ابوالفضل العباس(علیهالسلام) مسئول این طرح است؛ با رایزنیهای انجام شده ان شاءالله به زودی شاهد اجرای این طرح در مدارس تحت نظر حزب الله در لبنان خواهیم بود.
منبع: ایسنا
ارسال دیدگاه