انتقاد آیتالله میرعمادی از شیوه تربیتی والدین در قبال سپردن فرزند به مهدکودک و پرورشگاه
آیتالله میرعمادی در تفسیر آیه ششم سوره زمر و تربیت کودک نکاتی را بیان فرمود و همچنین گفت: سپردن بچه به مهدکودک و پرورشگاه جدا کردن کودک از محبت مادر است.
به گزارش کودک پرس ، آیتالله سیداحمد میرعمادی در تفسیر قسمت دوم آیه ششم سوره مبارکه زمر در مسجد بعثت خرمآباد با مضمون «خَلَقَکُم مِّن نَّفْسٍ وَاحِدَةٍ ثُمَّ جَعَلَ مِنْهَا زَوْجَهَا وَأَنزَلَ لَکُم مِّنَ الْأَنْعَامِ ثَمَانِیَةَ أَزْوَاجٍ یَخْلُقُکُمْ فِی بُطُونِ أُمَّهَاتِکُمْ خَلْقاً مِّن بَعْدِ خَلْقٍ فِی ظُلُمَاتٍ ثَلاَثٍ ذَلِکُمُ اللَّهُ رَبُّکُمْ لَهُ الْمُلْکُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ فَأَنَّی تُصْرَفُونَ»، به حدیثی از پیامبر اسلام (صلیالله علیه و آله و سلم) اشاره و افزود: در این حدیث آمده است که من از امت خود از دو چیز نگرانم که همانا آن دو شکم و شهوت هستند.
وی مهم شکم و شهوت را مهمترین موانع خودسازی ذکر کرد و با بیان اینکه اگر انسان شکم و شهوت را کنترل کند میتواند به کمال برسد، افراط را ویژگی کسانی دانست که تابع شهوت و حرام خوری هستند و گفت: پرخوری مانع کمال است.
آیتالله میرعمادی با ذکر این مطلب که رسیدن به کمال با سورچرانی محقق نمیشود به برآورده شدن نیازهای اساسی انسان از جمله حملونقل پوشاک، نیاز جنسی و تغذیه توسط خداوند اشاره و اظهار کرد: خداوند متعال در بخش دوم آیه ششم سوره زمر مراحل تطورات جنین و جنینشناسی را یکی از ادلههای خداشناسی ذکر کرده است.
نماینده ولیفقیه در لرستان جنینشناسی را دلیل بر توحید عنوان کرد و با بیان اینکه محل پرورش انسان از نطفه تا آخر مادر است، اضافه کرد: هیچچیز نمیتواند جای مادر را بگیرد.
امامجمعه خرمآباد سپردن بچه به پرورشگاه را بزرگترین ضربه به تربیت دانست و با اشاره به اینکه دامن مادر محل تربیت فرزند است، اضافه کرد: سپردن بچه به مهدکودک و پرورشگاه جدا کردن کودک از محبت مادر است.
این مفسر قرآن کریم به تأکید قرآن مبنی بر پرورش فرزند در دامن مادر اشاره و افزود: جنین دارای مراحلی بوده بهطوریکه اولین مرحله جنین نطفه است و پدر در پرورش فرزند نقش اولیه را دارد.
وی به نهاده شدن عطوفت و مهربانی در دل مادر اشاره کرد و افزود: مراحل رشد جنین به ترتیب نطفه، علقه، مضغه، پیدایش استخوان، روییدن گوشت است بهطوریکه بعد از آن خداوند روح را در انسان دمیده است.
آیتالله میرعمادی به تشریح معنایی عبارت خداوند انسان را در ظلمتهای سهگانه قرار داد اشاره و با ذکر این مطلب که در خصوص احتمالات ظلمات ثلاث، عنوان کرد: در احتمال اول، ظلمات ثلاث شامل ظلمت شکم، مادر، ظلمت رحم و ظلمت مشیمه یا تخمدان است، بدین مضمون که انسان در سه ظلمتکده پرورش یافته این در حالی است که برخی مفسرین ظلمات ثلاث را شامل صلب پدر، ظلمات مشیمه یا تخمدان و سوم شکم تلقی میکنند.
نماینده ولیفقیه در لرستان گفت: در میان احتمالات یکی از آنان از قوت بیشتری برخوردار است بهطوریکه در این احتمال، ظلمات ثلاث شامل لحم، جلد و دم یا گوشت، پوست و خون است، به عبارت دیگر خداوند انسان را در داخل پوست، گوشت و خون قرار داد و که انسان بهوسیله خون تغذیه شد و به دنیا آمد. این در حالی است که در دعای امام حسین (علیهالسلام) در روز عرفه آمده است که خدایا تو شروع کردی به آفرینش من و مرا بین گوشت و پوست و خون آفریدی و آنچه در علم جنینشناسی آمده است این احتمال را تقویت کرده است.
این مفسر قرآن کریم تطورات جنین را دلیلی بر ربوبیت خدا ذکر کرد و ادامه داد: این آیات دلیل بر توحید در ربوبیت است.
وی تصریح کرد: آنچه در این آیات بیان شد بیانگر این نکته است که الله خدای آسمان و زمین است.
آیتالله میرعمادی با طرح این سؤال که چرا در این آیه دو کلمه الله و رب بهکار رفته است، تصریح کرد: بنابر آیات قرآن همان الله که خالق است، رب شماست، یعنی آفریدگار همان پروردگار است و مالکیت از آن خداست.
نماینده ولیفقیه در لرستان اضافه کرد: مالک حقیقی هستی و انسان خداست، پس وقتیکه مالکیت منحصر در خدا بوده و معبودی جز الله نیست چرا عدهای غیر خدا را پرستش میکنند.
ارسال دیدگاه