نظارت و پاسخگویی، عامل ارتقای کیفیت خدمات آموزشی است

عبدالرضا فولادوند در گردهمایی سراسری روسای ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش‌وپرورش کشور، با قدردانی از تلاش‌های روسای ارزیابی عملکرد استان‌ها، نقش آنان را در ارتقای کیفیت خدمات آموزشی و افزایش رضایتمندی جامعه، حیاتی دانست و گفت: نظارت و پاسخگویی می‌تواند از بروز مشکلات جلوگیری کرده و سطح خدمات را ارتقا دهد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در ادامه گزارشی از اصلاحات و اقدامات بازسازی در این سازمان ارائه داد و گفت: با بازگرداندن فعالیت‌های نهضت به حوزه مدرسه و تمرکز بر مدرسه‌محوری، از هدررفت منابع جلوگیری شده است و نظارت مؤثر بر کلاس‌ها و پایگاه‌های آموزشی صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: پروژه بزرگ آزمون‌های خردادماه یکی از محورهای اصلی برنامه‌ ها و اولویت های وزارت آموزش و پرورش است که باید با امنیت بالا برگزار شود.

 فولادوند با تأکید بر اهمیت شفافیت و عدالت آموزشی، افزود: تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری منظم آزمون‌ها در سطح کشور فراهم شده و هماهنگی‌های لازم با استان‌ها صورت گرفته است. 

سرپرست مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش،  خاطرنشان کرد: هدف اصلی از برگزاری این آزمون، سنجش دقیق سطح علمی دانش‌آموزان و ایجاد زمینه‌ای برای ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس است.

وی  همچنین بر استمرار نظارت دقیق، ارتقای کیفیت خدمات آموزشی و شفاف‌سازی عملکردها تأکید کرد.