وی فصل مشترک حاکمیت و مردم را آموزش و پرورش دانست و افزود: تعلیم و تربیت فرایندی است تعالیجویانه، تعاملی، تدریجی و یکپارچه، مبتنی بر معیارهای اسلامی، تا دانشآموزان در تراز سند تحول بنیادین تربیت شوند.
عضو شورای عالی آموزش و پرورش، ادامه داد: جامعیت، یکپارچگی و توازن در تربیت ۶ ساحتی از جمله ویژگیهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بوده است و گزارشهای ما باید مطابق با ساحتهای این سند باشد.
وی همچنین گفت: برنامههای تحولی دستگاه تعلیم و تربیت ناظر بر انسجامبخشی است و اهداف تعلیم و تربیت در بستر همدلی، اتحاد و وفاق جمعی محقق میشود.
آذرکیش به تهیه برش پنج ساله آموزش و پرورش متناسب با برنامه هفتم اشاره کرد و گفت: در این برنامه نقشها و تکالیف بهگونهای تعیین شده است که انسجامبخشی، تقویت و نتایج مطلوب حاصل شود.
وی یکی از جدیترین برنامههای آموزش و پرورش را توانمندسازیهای حرفهای عنوان کرد و افزود: گروههای توانمندساز، عاملی مهم در ایجاد نتایج مطلوب و متفاوت هستند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در دولت چهاردهم تاکنون ۸ جلسه ۲ ساعته با حضور رئیسجمهور محترم برای ارتقای نظام تعلیم و تربیت برگزار شده است، گفت: در این جلسات مسائل مختلف با اولویت عدالت آموزشی و تحول در محتواهای آموزشی بررسی شده است.
ارسال دیدگاه