در آستانه اولین تجربه آموزش حضوری سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک‌ هستیم

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، سال تحصیلی آتی را اولین تجربه این سازمان نوپا در زمینه آموزش‌های حضوری دانست و از رویکردهای تحصیلی متفاوت در این سازمان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ،مجتبی همتی‌فر درباره دستاوردهای سی‌و‌ششمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش کشور اظهار داشت: «آموزش و پرورش یک خانواده بزرگ است که اعضای آن بنا به موقعیت جغرافیایی، در اقصی نقاط کشور حضور دارند؛ بنابراین نیاز است که اعضای این خانواده در مواقعی گرد یک میز در کنار هم بنشینند و اهداف مشترک را با یکدیگر مرور کنند؛ اجلاس سی‌وششم چنین فرصتی را فراهم آورد چرا که خانواده بزرگ آموزش و پرورش هدف مشترکی در راستای ارتقای کیفی نظام تعلیم و تربیت دارد و این اجلاس کمک کرد که اهداف ما به صورت هماهنگ و با ادبیاتی مشترک دنبال شود.»

وی نظام آموزش و پرورش را به مثابه شبکه‌ مویرگی بسیار بزرگ عنوان کرد و افزود: «تدبیر برپایی اجلاس از زمان شهید باهنر شکل گرفت و امسال سی‌وششمین دوره آن برگزار شد که همه مدیران آموزش و پرورش در این گردهمایی حضور یافتند. مدیرانی که حلقه وصل بین استان، وزارتخانه و مدرسه هستند در کنار هم قرار گرفتند و از تجربیات یکدیگر بهره‌مند شدند.»

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ادامه داد: «در این اجلاس مدیران سراسر کشور مسائل منطقه خود را مطرح و با همفکری و هماهنگی نهایی، تصمیمات و سیاست‌های مناسبی را اتخاذ کردند. این اجلاس طوری برنامه‌ریزی شده بود که در آستانه سال تحصیلی جدید قرار گیرد و برخی از مهمترین رویکردهای تحولی و برنامه‌های جدید قبل از مهرماه مورد توجه باشد.»

همتی‌فر با اشاره به فعالیت‌های سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک اظهار کرد: «سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، نوپا محسوب می‌شود و این اولین سال است که برای آموزش حضوری وارد میدان می‌شود. سال‌های قبل به‌دلیل آموزش مجازی ورود ما بسیار نامحسوس بود و فعالیت‌های پیش‌دبستانی معنادار نبود؛ گرچه همکاران در معاونت ابتدایی در شبکه شاد فضایی را برای پیش‌دبستانی قرار داده بودند اما امسال اولین فعالیت حضوری سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک است و ما هنوز در حال تدوین و پیگیری مقدمات، شیوه‌نامه‌، دستورات و ضوابط هستیم.»

وی ادامه داد: «شیوه‌نامه‌ای تدارک دیده‌ایم که در انتظار تدوین است. به لحاظ ساماندهی مدیریتی، محتوایی و وجوه تربیتی چهارچوب‌ها را تعریف و آماده کرده‌ایم تا سال تحصیلی متفاوتی را برگزار کنیم.»

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک اضافه کرد: «رویکردهای تحصیلی متفاوت تحولی در سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تدارک دیده‌ایم. این سازمان برای ساماندهی مراکز تعلیم کودک یا کودکستان‌ها شکل گرفته است که امیدواریم رویکردهای تحولی خوبی از این به بعد، به واسطه مداخله این سازمان رقم بخورد.»

همتی‌فر در خاتمه اظهاراتش گفت: «امیدواریم زودتر این شیوه‌نامه ابلاغ شود تا سردرگمی استان‌ها و شهرها هرچه سریع‌تر مرتفع شود اما اصل تحولی که سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک نسبت به آن اهتمام دارد نیازمند زمان است و در طول چند سال به شرایط ایده‌آل خواهیم رسید.»