جذب و آموزش ۳۶ هزار و ۴۴۴ نفر از کودکان بازمانده از تحصیل/ توسعه و گسترش روش‌های نوین ارزشیابی تحصیلی – تربیتی

معاونت آموزش ابتدایی از جذب و آموزش ۳۶ هزار و ۴۴۴ نفر از کودکان بازمانده از تحصیل و توسعه و گسترش روش‌های نوین ارزشیابی تحصیلی – تربیتی به‌عنوان مهم‌ترین فعالیت‌های سال ۹۸ نام برد.

به گزارش کودک پرس ، معاونت آموزش ابتدایی گزارش عملکرد یک‌ساله این معاونت را در سه محورآمار فعالیت‌های انجام‌شده، فعالیت‌های شاخص و موفقیت‌های ملی و بین‌المللی ارائه کرد.

بر اساس این گزارش معاونت آموزش ابتدایی، افزایش شاخص‌های عملکردی در توسعه عدالت آموزشی و افزایش پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی، ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای و تقویت فعالیت‌های علمی و پژوهشی، ارتقای شایستگی‌های دانش آموزان، ارتقا کیفیت مدیریت آموزشگاهی، توسعه و گسترش روش‌های نوین ارزشیابی تحصیلی  تربیتی داشته است که در ادامه به بخشی از آن اشاره خواهد شد.

توسعه عدالت آموزشی و افزایش پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی در سال تحصیلی 98-97

-افزایش شاخص نرخ ثبت‌نام خالص دوره ابتدایی به 98،18 درصد

-جذب و آموزش 36 هزار و 444 نفر از کودکان تارک و بازمانده از تحصیل در سال تحصیلی 99-98

-جذب و آموزش 345 هزار و 41 نفر از اتباع خارجی در دوره ابتدایی در سال تحصیلی 99-98

ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای و تقویت فعالیت‌های علمی و پژوهشی

-اجرای فعالیت درس پژوهی برای 32 درصد از معلمان دوره ابتدایی در سال تحصیلی 98-97

– توانمندسازی معلمان در 23 هزار و 559 کلاس در راستای اجرای مطلوب برنامه درسی قرآن

-راهبری معلمان در اجرای تلفیق برنامه آموزش آداب و مهارت‌های زندگی و تکالیف مهارت محور در 277 هزار و 333 کلاس درس.

ارتقای شایستگی‌های دانش آموزان دوره ابتدایی و تقویت فعالیت‌های علمی و پژوهشی

-مشارکت 3 میلیون و 400 هزار دانش‌آموز با اجرای فعالیت‌های پروژه‌های علمی دانش آموزان

-اجرای فعالیت تکالیف محور به‌منظور ارتقای مهارت‌های موردنیاز فردی و اجتماعی دانش آموزان

-اجرای فعالیت عید و داستان با مشارکت 6 میلیون و 700 هزار دانش‌آموز

-یادگیری مادام‌العمر و توسعه یادگیری به فعالیت‌های خارج از کلاس درس در 52 هزار کلاس درس

استقرار اتاق‌های بازی و یادگیری در مدارس و مراکز پیش‌دبستانی در یک هزار مدرسه

ارتقا کیفیت مدیریت آموزشگاهی

-اجرای طرح تدبیر در 28 هزار و 750 مدرسه

-اجرای طرح کارآمد در 176 مدرسه

ارتقا کیفیت آموزش در کلاس‌های چندپایه روستایی، عشایری و مرزی با به‌کارگیری 2 هزار و 878 راهبران آموزشی  تربیتی

توسعه و گسترش روش‌های نوین ارزشیابی تحصیلی  تربیتی

نرخ پوشش در دوره پیش‌دبستانی 74،2 درصد

جذب 2 هزار و 32 نفر از دانش آموزان عشایری بازمانده از تحصیل

موفقیت‌های ملی و بین‌المللی

-افزایش انسداد مبادی بی‌سوادی و کاهش میزان افت تحصیلی و تکرار پایه مناطق لازم التوجه

-افزایش جذب نوآموزان مناطق نابرخوردار دوزبانه، روستایی، عشایری و حاشیه شهرها

– جذب حداکثری و رایگان نوآموزان مناطق محروم و صعب‌العبور

منبع: اداره آموزش و پرورش