جذب و آموزش ۳۶ هزار و ۴۴۴ نفر از کودکان بازمانده از تحصیل/ توسعه و گسترش روشهای نوین ارزشیابی تحصیلی – تربیتی
معاونت آموزش ابتدایی از جذب و آموزش ۳۶ هزار و ۴۴۴ نفر از کودکان بازمانده از تحصیل و توسعه و گسترش روشهای نوین ارزشیابی تحصیلی – تربیتی بهعنوان مهمترین فعالیتهای سال ۹۸ نام برد.
به گزارش کودک پرس ، معاونت آموزش ابتدایی گزارش عملکرد یکساله این معاونت را در سه محورآمار فعالیتهای انجامشده، فعالیتهای شاخص و موفقیتهای ملی و بینالمللی ارائه کرد.
بر اساس این گزارش معاونت آموزش ابتدایی، افزایش شاخصهای عملکردی در توسعه عدالت آموزشی و افزایش پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی، ارتقای صلاحیتهای حرفهای و تقویت فعالیتهای علمی و پژوهشی، ارتقای شایستگیهای دانش آموزان، ارتقا کیفیت مدیریت آموزشگاهی، توسعه و گسترش روشهای نوین ارزشیابی تحصیلی – تربیتی داشته است که در ادامه به بخشی از آن اشاره خواهد شد.
توسعه عدالت آموزشی و افزایش پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی در سال تحصیلی 98-97
-افزایش شاخص نرخ ثبتنام خالص دوره ابتدایی به 98،18 درصد
-جذب و آموزش 36 هزار و 444 نفر از کودکان تارک و بازمانده از تحصیل در سال تحصیلی 99-98
-جذب و آموزش 345 هزار و 41 نفر از اتباع خارجی در دوره ابتدایی در سال تحصیلی 99-98
ارتقای صلاحیتهای حرفهای و تقویت فعالیتهای علمی و پژوهشی
-اجرای فعالیت درس پژوهی برای 32 درصد از معلمان دوره ابتدایی در سال تحصیلی 98-97
– توانمندسازی معلمان در 23 هزار و 559 کلاس در راستای اجرای مطلوب برنامه درسی قرآن
-راهبری معلمان در اجرای تلفیق برنامه آموزش آداب و مهارتهای زندگی و تکالیف مهارت محور در 277 هزار و 333 کلاس درس.
ارتقای شایستگیهای دانش آموزان دوره ابتدایی و تقویت فعالیتهای علمی و پژوهشی
-مشارکت 3 میلیون و 400 هزار دانشآموز با اجرای فعالیتهای پروژههای علمی دانش آموزان
-اجرای فعالیت تکالیف محور بهمنظور ارتقای مهارتهای موردنیاز فردی و اجتماعی دانش آموزان
-اجرای فعالیت عید و داستان با مشارکت 6 میلیون و 700 هزار دانشآموز
-یادگیری مادامالعمر و توسعه یادگیری به فعالیتهای خارج از کلاس درس در 52 هزار کلاس درس
استقرار اتاقهای بازی و یادگیری در مدارس و مراکز پیشدبستانی در یک هزار مدرسه
ارتقا کیفیت مدیریت آموزشگاهی
-اجرای طرح تدبیر در 28 هزار و 750 مدرسه
-اجرای طرح کارآمد در 176 مدرسه
ارتقا کیفیت آموزش در کلاسهای چندپایه روستایی، عشایری و مرزی با بهکارگیری 2 هزار و 878 راهبران آموزشی – تربیتی
توسعه و گسترش روشهای نوین ارزشیابی تحصیلی – تربیتی
نرخ پوشش در دوره پیشدبستانی 74،2 درصد
جذب 2 هزار و 32 نفر از دانش آموزان عشایری بازمانده از تحصیل
موفقیتهای ملی و بینالمللی
-افزایش انسداد مبادی بیسوادی و کاهش میزان افت تحصیلی و تکرار پایه مناطق لازم التوجه
-افزایش جذب نوآموزان مناطق نابرخوردار دوزبانه، روستایی، عشایری و حاشیه شهرها
– جذب حداکثری و رایگان نوآموزان مناطق محروم و صعبالعبور
منبع: اداره آموزش و پرورش
ارسال دیدگاه