آغاز به کار دوره آموزشی «تفکر، کودک و کتابخانه» در تبریز

دوره آموزشی «تفکر، کودک و کتابخانه» از سری دوره‌های آموزشی «کودک و فلسفه» ویژه کتابداران کتابخانه‌های عمومی کشور روز شنبه بیست و چهارم تیرماه با حضور مهردخت وزیرپور مشاور دبیرکل نهاد و عضو هیأت امنای کتابخانه‌های عمومی کشور، محمد جوهرچی مدیرکل پژوهش و آموزش نهاد و ۶۰ نفر از کتابداران استان آذربایجان‌شرقی در هتل گسترش تبریز آغاز به کار کرد.

به گزارش کودک پرس، دوره آموزشی «تفکر، کودک و کتابخانه» از سری دوره‌های آموزشی «کودک و فلسفه» با حضور شصت کتابدار از استان آذربایجان‌شرقی در تبریز آغاز به کار کرد.

دوره آموزشی «تفکر، کودک و کتابخانه» از سری دوره‌های آموزشی «کودک و فلسفه» ویژه کتابداران کتابخانه‌های عمومی کشور روز شنبه بیست و چهارم تیرماه با حضور مهردخت وزیرپور مشاور دبیرکل نهاد و عضو هیأت امنای کتابخانه‌های عمومی کشور، محمد جوهرچی مدیرکل پژوهش و آموزش نهاد و ۶۰ نفر از کتابداران استان آذربایجان‌شرقی در هتل گسترش تبریز آغاز به کار کرد.

مهردخت وزیرپور در مراسم افتتاحیه این دوره آموزشی با تمجید از برنامه‌های آموزشی اداره کل پژوهش و آموزش نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: مسئله اصلی نهاد کتابخانه‌ها علاوه بر ترویج علم و دانش و کتاب و کتابخوانی در جامعه، ایجاد و ترویج عادت کتابخوانی میان کودکان است. با برنامه‌ریزی بر روی کودکان امروز به عنوان نسل آینده ایران عزیز، فردای کشور را افرادی کتابخوان خواهند ساخت.

عضو هیأت امنای کتابخانه‌های عمومی کشور با مثبت ارزیابی کردن روند برگزاری دوره‌های آموزش «کودک و فلسفه» برای کتابداران استان تهران و البرز ابراز امیدواری کرد با اجرای این طرح، کتابداران به خصوص کتابداران بخش کودک کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور با فلسفه تفکر و روان شناسی ارتباط با کودک آشنا شوند.

وی همچنین گفت: باید تفکر کودک؛ تفکری منطقی، فلسفی و جهت‌دار شود و این شمایید که باید این بذر را بکارید؛ بچه‌ها را درک کنید، خوب بشنوید و خوب ببینید.

محمد جوهرچی، مدیرکل پژوهش و نوآوری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در ادامه این مراسم ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های آموزشی نهاد بیان کرد: بسیار خرسندیم که پس از برگزاری دوره اول این طرح آموزشی در تهران و البرز، اولین دوره‌های استانی «فلسفه و کودک» را در آذربایجان برگزار می‌کنیم.

وی با اشاره به دوره آموزشی «فلسفه و کودک» گفت: این دوره بر اساس فضاهای تصادفی و تبلیغاتی شکل نگرفته و هدف از این دوره؛ فلسفه به معنی پیچیده و پر ابهت آن نیست، بلکه منظور دوره آشنایی کتابداران با حوزه زیربنایی و ریشه‌ای اندیشه برای کودکان؛ آن هم اندیشه از نوع نقادانه و سنجش‌گرا است.

گفتنی است دوره آموزشی «تفکر، کودک و کتابخانه» از سری دوره‌های آموزشی «کودک و فلسفه» در دو دوره مقدماتی و تکمیلی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری گروه فلسفه برای کودکان و نوجوانان پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی طی چهار روز برای کتابداران کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می‌شود