طرح «معلم تمام‌‌وقت» توسط رئیس‌جمهور امضا و ابلاغ شد

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح «معلم تمام‌‌وقت» به امضای رئیس‌جمهور رسید و به آموزش‌ و پرورش ابلاغ شد.

به گزارش کودک پرس ، علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش‌ و پرورش استان‌های کشور اظهار کرد: در خصوص بیمه‌ها با مصوبه دولت، بیمه تکمیلی ایثارگران به دستگاه اجرایی واگذاری شده است و برای تأمین بیمه شاغلان به اعتبار نیاز داریم که چون از طریق بودجه آموزش‌ و پرورش امکان‌پذیر نبود، مقرر شد شرکت بیمه دی از آبان ماه خدمت‌رسانی به ایثارگران شاغل را ادامه بدهد و اعتبار آن را سازمان برنامه تأمین کند و سازمان برنامه ابلاغ کرده است که اعتبار بیمه ایثارگران بازنشسته از طریق دستگاه ذی‌ربط که سازمان بازنشستگی است، تأمین شود.

 وی با اشاره به بیمه تکمیلی فرهنگیان، اظهار کرد: بیمه تکمیلی کارکنان وزارت آموزش‌ و پرورش به دلیل نارضایتی از شکل صندوقی باید تغییر رویکرد می‌داد و به این دلیل رایزنی با ۱۱ شرکت انجام شد و آنچه در حال حاضر ابلاغ‌ شده است بدون محدود کردن خدمات و شوک قیمتی است و پرکاربردترین خدماتی که شناسایی کردیم، همین دو شکل «الف» و «ب» است که ۹ خدمت بدون سقف در آن گنجانده‌ شده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: در طرح بیمه محدودیت‌هایی داشتیم که تحلیل هزینه برای شرکت بیمه تقریباً 5.1 درصد بیشتر سود ندارد و بسیاری از شرکت‌ها به همین دلیل وارد قرارداد با آموزش‌ و پرورش نمی‌شوند.

 

الهیار ترکمن بابیان اینکه در خصوص تأمین نیرو نامه‌ای به سازمان امور اداری و استخدامی داده‌ایم، گفت: از سازمان امور اداری و استخدامی پاسخ داده شد که آموزش‌ و پرورش مازاد نیروی انسانی دارد و به همین دلیل در گرفتن مجوز برای تأمین نیروی انسانی با چالش روبه‌رو هستیم که باید هرچه زودتر سند جامع نیروی انسانی نهایی شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح معلم تمام‌وقت به امضای رئیس‌جمهور رسیده است و به آموزش‌ و پرورش ابلاغ‌ شده است که به‌زودی برای اجرا به ادارات کل استان‌ها نیز ابلاغ خواهد شد و همچنین برای غذای مدارس شبانه‌روزی تأمین اعتبارشده است و مستقیماً به‌ حساب مدارس واریز شده است.

 

معاون وزیر آموزش وپرورش در ادامه تصریح کرد: در لایحه بودجه سال ۹۸چند ویژگی تبدیل تهدیدها به فرصت، توسعه اقتصاد مقاومتی، صیانت از اشتغال، تأمین معیشت، ارتقای شاخص‌های سلامت و عدالت اجتماعی مدنظر قرارگرفته است.

وی با اشاره به اصلی‌ترین اصلاحات ساختاری که در لایحه بودجه انجام‌گرفته است، اظهار کرد: این اصلاحات شامل کاهش استفاده از درآمدهای ارزی که از 27 میلیارد دلار به 21.7 میلیارد دلار کاهش‌ یافته، برنامه‌ریزی و نگاه پایدار به  بودجه بر اساس سازوکارهایی که در تبصره‌ها پیش‌بینی‌شده، الزام صندوق‌های بازنشستگی به افزایش کارایی و کارکرد بنگاه‌های وابسته به‌نحوی‌که بخشی از کسری‌های پرداخت حقوق بازنشستگان از منابع داخلی آنها کمک گرفته شود، اصلاح فرآیندی در آموزش‌ و پرورش، اولویت‌بندی به تخصیص پروژه‌های عمرانی، هدفمند کردن مصرف درآمدهای اختصاصی دستگاه‌ها و مصرف مبتنی بر نیاز، ممنوعیت ایجاد مراکز آموزشی عالی و انتقال دانشگاه‌های وابسته دستگاه‌های اجرایی به وزارت علوم، حذف موازی‌کاری‌ها، ممنوعیت ایجاد واحدهای اداری جدید در شهرستان و افزایش شفافیت و انضباط بودجه‌ای است.

 

الهیار ترکمن اظهار کرد: دربند «ب» تبصره 21 به آموزش‌ و پرورش اشاره‌ شده است که در حوزه سیاست‌های اصلاحات ساختاری پیش‌بینی‌شده است که شامل 10 درصد از دانش‌آموزان به‌صورت خرید خدمات از بخش غیردولتی تحت پوشش ببریم و البته آموزش به‌صورت رایگان ارائه خواهد بود، کاهش ادارات مناطق و نواحی مستقر در مراکز استان‌ها است که باید حداکثر به ۶۲ واحد برسد و خرید خدمات آموزشی برای تأمین نیروهای پژوهش‌سراها و راهنمایان تعلیماتی، مربیان بهداشت و متصدیان آزمایشگاه است که 30 درصد تا پایان سال 98 و 58 درصد تا پایان سال 99 از این حوزه تأمین می‌شوند و در نهایت تجمیع ادارات آموزش که تعداد دانش آموزان آن زیر ۵۰۰۰ نفر است.

 

 

 

 

منبع: فارس