بردن کودک به محل کار

برقراری تعادل لازم در محل کار و خانواده کار ساده ای نیست. برای این که مانع برهم خوردن این تعادل شوید، باید سعی کنید در هردو نقش خود یعنی پدر یا مادر متعهد و یک مدیر یا کارمند موفق در محل کار نهایت تلاش خود را به کار ببرید.

به گزارش کودک پرس ،برقراری تعادل لازم در محل کار و خانواده کار ساده ای نیست. برای این که مانع برهم خوردن این تعادل شوید، باید سعی کنید در هردو نقش خود یعنی پدر یا مادر متعهد و یک مدیر یا کارمند موفق در محل کار نهایت تلاش خود را به کار ببرید. امروزه شرکت های معتبر و موفق به خوبی درک می کنند که برای داشتن کارمندان متعهد، آن ها نیاز دارند تا در خانه هم شرایط امن و آرامی داشته باشند و به همان اندازه در محل کار هم احساس امنیت کنند. حال اگر قصد دارید بچه خود را به محل کارتان ببرید، حتما این موارد را رعایت کنید.

۱. قوانین مشخص

برای بردن بچه ها به محل کار قوانین مشخصی باید تعیین کنید. آیا حضور بچه ها درمحل کار همیشه مناسب است یا این ایده فقط مناسب زمان تعطیلات مدارس یا تعطیلات تابستان است؟ این که چه ساعتی برای حضور آنها در اداره یا دفتر کار شما مناسب است؟ آیا بردن آن ها در هر سنی به محل کار مناسب است؟ برای تصمیم گیری در این مورد، باید ساختارها و محدودیت هایی طرح کرده و به همکاران خود بفهمانید که دراین زمینه برای مدتی طولانی فکر کرده و در مورد این که چه راهی بهترین راه حل ممکن است، به یک نتیجه منطقی رسیده اید.

۲. رعایت عدالت

اگر می خواهید بچه ها را به محل کار ببرید، قوانین را به طور مساوی رعایت کنید. بچه هر کارمندی به یک اندازه اهمیت دارد و این قوانین برای همه باید یکسان باشند. به عبارت دیگر، نباید برخورد خاص و ویژه ای با بچه شما یا با بچه کارمند مورد علاقه شما نسبت به بقیه بچه ها وجود داشته باشد.

۳. محل مشخص برای استقرار بچه ها

آیا اتاق مشخصی در دفتر یا محل کار شما وجود دارد که مورد استفاده قرار نمی گیرد یا می توان یک اتاق غیرلازم را خالی کرد و یک تلویزیون برای سرگرم کردن بچه ها درآن قرار دارد؟ آیا فضای باز در محل کارتان وجود دارد که بچه ها بتوانند به معنای واقعی در آن بازی کنند؟ شاید چند میز کامپیوتر خالی در دفتر کار شما باشند که بچه ها بتوانند آنجا بازی های کامپیوتری بکنند و بچه های بزرگ تر هم تکالیف مدرسه خود را روی آن ها انجام دهند. برای بچه ها محل مشخصی پیدا کنید تا آن ها مجبور نباشند در فضای اصلی دفتر یا اداره پرسه بزنند و به عاملی برای حواس پرتی دیگران یا ایجاد وقفه در امور کاری تبدیل شوند.

۴. عدم گله مندی از کثیف شدن محل کارتان

بچه ها به هرحال بچه هستند. ممکن است روی میزکارتان شیر بریزد و وسایل روز میز شما جابجا شوند. اگر محل کار شما، یک آنتیک فروشی نیست، این اتفاق آخر دنیا نیست و سعی نکنید آن را بیش از حد بزرگ کنید. اگر واکنش هایتان را کنترل کنید، بچه ها و همکارانتان به شما احترام می گذارند. علاوه بر این، هرگز پدر و مادرهای دیگر نسبت به یک فرد بزرگسال دیگر که بچه اش را توبیخ می کرده، واکنش خوبی نشان نمی دهند. نسل جدید مدیران به جای این که از کارمندان خود در مورد اولویت‌های آن ها سؤال بکنند، باید بپذیرند که وقتی از کارمندان درخواست های فراوان برای انجام هرچه بیشتر کارها دارند، باید شرایط و محیط کار را هم برای چنین چیزی آماده و مهیا کنند.