255011
۰۴ شهریور ۱۴۰۳
نوزادان و شیرخواران

۲۹ نوزاد و کودک زیر پنج سال در شیرخوارگاه گلستان نگهداری می‌شوند

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی گلستان گفت: ۲۹ نوزاد و کودک زیر پنج سال در شیرخوارگاه تحت پوشش این اداره کل در گرگان نگهداری می‌شوند.

به گزارش کودک پرس ، محمدرضا فشایی روز پنجشنبه در قرارگاه خبری شهید همدانی گلستان اظهار کرد: استقبال از قبول سرپرستی این فرزندان در استان زیاد است که یکی از شرایط بچه‌دار نشدن زوجین حداقل پنج سال بعد از ازدواج است.

وی بیان کرد: ۶۴ هزار و ۲۵۰ نفر تحت پوشش این اداره هستند که ۵۷ هزار و ۱۲۱ نفر در حوزه توانبخشی و هفت هزار و ۱۲۹ نفر در حوزه زنان سرپرست خانوار خدمات می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: امسال مجوز استخدام ۸۳ معلول در ادارات استان اخذ شد که در آزمون مربوطه ۳۳۰ نفر شرکت کردند و سهم این استخدامی‌ها برای بهزیستی ۱۲ نفر است.

معاون بهزیستی گلستان گفت: این اداره با استخدام ۷۵ معلول، بیشترین سهم را در بین ادارات استان دارد.

فشایی افزود: سال گذشته ۲۵ هزار و ۸۷۲ پرونده مددجویان به بخش خصوصی و مراکز مثبت زندگی داده شد که امسال این عدد ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: پرداخت کمک هزینه دانش‌آموزی، دانشجویی دانشگاه دولتی و دانشگاه آزاد به ترتیب ۲ هزار و ۷۱۹ نفر، ۳۹ و نیز ۴۱۷ نفر بود و ۱۴۹ نفر هم در بخش توانبخشی از خدمت سربازی معاف شدند.

وی اضافه کرد: هیچ معلول پشت نوبت دریافت مستمری نداریم و به ۷۰۰ نفر حق پرستاری پرداخت می‌شود.

معاون بهزیستی گلستان گفت: در استان ۱۲۰ مرکز ارائه خدمات، شامل شبانه روزی با ۹۹۰ مددجو، مراکز آموزشی توانبخشی و نیز مراکز ویزیت و مراقبت داریم.

شفایی اظهار کرد: سه هزار و ۲۲۰ نفر از جامعه هدف خدمات نشان‌دار بیمه سلامت دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: ۲ هزار و ۷۵۰ واحد مسکونی با مجموع سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تامین و واگذار شده و به چهار هزار و ۸۰۰ خانوار کمک‌های بلاعوض مختلفی به ارزش ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال دریافت کردند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار