به گزارش کودک پرس ، مجتبی همتیفر، رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با بیان اینکه در سازمان تعلیم و تربیت کودک با چه چالشهایی روبرو هستند، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم خدمات با کیفیت و دقت بهتری را در حوزه تعلیم و تربیت با توسعه زیرساختهای کشور برای نیروی انسانی این حوزه به نتیجه برسانیم که بهره نهایی نصیب مخاطب این حوزه نیز خواهد شد.
وی با بیان اینکه سازمان تعلیم و تربیت کودک به عنوان یک سازمان نوپا بنا دارد که از الگوی فناوری اطلاعات و ارتباطات با رویکرد دولت الکترونیک بهره بسیار زیادی ببرد، تصریح کرد: تلاشمان بر این است که با خدمات غیرحضوری بتوانیم کار را برای ذینفعان و ذیربطان تسهیل ببخشیم.
همتیفر با اشاره به کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، ابراز کرد: این فناوری برای آموزش و توانمندسازی مربیان، والدین، کودکان و ارتقای یادگیری آنها، کادر کودکستان در حوزه شبیهسازی، خدمات مشاورهای به آنها در تنظیمگری و ابزارهای نظارتی مانند هوش مصنوعی میتواند موثر واقع شود.
بهرهوری حداکثری از خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات
رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با بیان اینکه درصدد هستیم از خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات با رویکرد دولت الکترونیک بهرهوری حداکثری داشته باشیم، ادامه داد: همچنین نگاهمان این است که با رویکرد دولت همسو باشیم و در این خصوص باید سازمان با سامانهها و فضای فناوری اطلاعات و امکاناتی که در اختیار قرار میدهد، استفاده حداکثری کند.
وی با اشاره به غیرحضوری کردن خدمات سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، اضافه کرد: سامانهسپاری در این سازمان توسط برخی از شرکتهای دانشبنیان در حال انجام است. با توجه به موارد مذکور نیازمند توجه و قویتر شدن نهاد علم و مجموعههای پژوهشی، علمی و فناوری در گستره مختلف با قویتر شدن علوم مرتبط با تعلیم و تربیت کودک بهطور خاص و عام هستیم تا بتوانیم مهمترین زنجیره تولید دانشهای بنیادی و رسیدن به یک محصول و خدمت قابل عرض مخاطب را طی کنیم.
چگونگی نظارت بر کودکستانها اهمیت دارد
همتیفر با بیان اینکه وظیفه اصلی مهمترین زنجیره تولید دانشهای بنیادی برعهده نهادهای تخصصی است، اظهار کرد: اما سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک به عنوان نهاد بهرهبردار حمایتهای لازم را انجام میدهد.
رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با اشاره به مولفههای مرتبط با فناوری، ابراز کرد: یکی از مولفههایی که این سازمان را به فناوری نیازمند میکند، حوزههای مرتبط با فناوری و ابزارهای تنظیمگری است؛ اینکه ما چطور بتوانیم بر کودکستانها نظارت کنیم و مفاهیم و ارزشها را به نحو مناسب، اثرگذار و جذاب بتوانیم در اختیار کودکان قرار دهیم، در این سازمان حائز اهمیت است و باید فرصتهای یادگیری، فناوریهای آموزشی و یادگیری را فراهم کنیم. این موضوع صرفا در حوزه مبتنیبر فناوری اطلاعات و ارتباطات و مجازی صدق نمیکند، بلکه در فضای حضوری و ابزارها لازم به کار دارند و در حوزه اسباببازی بیشتر شناختهشده هستند. ابزارهایی که در حوزه علومشناختی و عصب شناختی ورود کردند، گستره وسیعی پیش روی ما قرار میدهد.
ارسال دیدگاه