نشستی مشترکی بهمنظور ایجاد همکاریهای آموزشی، پژوهشی و حرفهای و فناورانه دوجانبه، میان رئیس دانشگاه هنر ایران و رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور برگزار شد.
حمیدرضا خانمحمدی در این نشست، گفت: همواره حمایت از ظرفیت علمی و پژوهشی دانشگاهها در اولویت سازمان نوسازی مدارس بوده است.
وی با بیان اینکه چند رکن مهم در آموزش و پرورش وجود دارد تا جریان آموزش بهدرستی شکل گیرد، افزود: محتوا، معلم و مدرسه، سه رکن اساسی آموزش و پرورش هستند.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، بهعنوان یک نهاد پشتیبان و پیشران معماری با رویکرد آموزشی و پرورشی است که رکن مدرسه بهدست این مجموعه عمرانی شکل میگیرد.
خانمحمدی، افزود: ماموریت اصلی ما احداث، مرمت و مقاومسازی فضاهای آموزشی و پرورشی است.
وی ادامه داد: ما معتقدیم معلم سوم، معماری مدرسه است چرا که دانشآموزان و فراگیران عزیز ما در قالب برنامه درسی پنهان، موارد متنوعی را میآموزند.
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، گفت: در برنامه هفتم، ۲۰۰ مجتمع آموزشی بزرگ مقیاس با رویکرد کانون پیشرفت و توسعه محله تکلیف شده است که میتواند برای بسیاری از اجتماعات و مراسمات هر منطقه مفید باشد، نمونه عینی از این مدارس را میتوان به مدرسه روستای خرماکلای قائم شهر اشاره کرد.
خانمحمدی با بیان اینکه دانشگاه موتور محرک حل مساله است، افزود: این ظرفیت دانشگاه میتواند در جهت کیفیسازی و استانداردسازی و ارائه طرحهای بهروز، یار و همراه مدرسهسازی ایران باشد.
وی ادامه داد: ۲۴۰ مدرسه ماندگار و قدیمی در کشور داریم که با حفظ هویت معماری اسلامی_ایرانی، در برنامههای پیشرو، با کمک دانشگاه هنر، این فضاها را مرمت و بازسازی خواهیم کرد.
در ادامه سیدبهشید حسینی رئیس دانشگاه هنر ایران، با ابراز خرسندی به جهت برگزاری این نشست مشترک، گفت: الگوها و سیاستهای کلان فرهنگی_هنری، جهت تحقق برنامه هفتم توسعه کشور و مطالعات راهبردی، جهت ارتقای نگرش هنری اسلامی_ایرانی، در عرصه داخلی و بینالمللی از برنامههای اساسی و محوری دانشگاه هنر ایران است.
وی افزود: قطعا گرهگشایی از فرصتهای مطالعاتی هویت هنری_اسلامی_ایرانی و اجرای طرحهای مشترک با سازمان نوسازی بسیار ارزشمند خواهد بود.
نظر به اهمیت حفظ و تقویت هویت هنری_ایرانی_اسلامی و نقش مهم مدارس در ارتقاء سطح علم و فرهنگ جامعه و تربیت افراد، توسعه تحکیم و تسهیل همکاریهای مشارکت در زمینههای علمی، آموزشی، تحقیقاتی، پژوهشی، فرهنگی و هنری دوجانبه و استفاده بهینه و متقابل از ظرفیتها و منابع اطلاعاتی، فرصتهای پژوهشی، مطالعاتی، تخصصی، اجرایی فرهنگی و هنری طرفین، با استمرار تعامل سازمان یافته بین دانشگاه و سازمان به منظور برطرف ساختن نیازها پیشبرد برنامهها و فعالیتهای مکمل و مشترک و آیندهسازی، علمی، تحقیقاتی، فناورانه و هنری؛ این تفاهمنامه بین دانشگاه هنر و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، منعقد شد.
ارسال دیدگاه