عدم استفاده از گنجینههای ادبی در تعلیم و تربیت کودکان جای افسوس دارد
به گزارش کودک پرس پروانه ارزانش در همایش ادبی «دو پنجره» اظهار کرد: به جای اینکه در تعلیم و تربیت از مبانی معرفتی، داستانهای آموزنده و ادبیات کودک استفاده شود تنها از مباحث خشک آموزشی استفاده میشود.
مشاور مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش اثرگذار مربیان و والدین در امر آموزش و بهرهمندی از گنجینههای ادبی کشور عنوان کرد: در گذشته کودک با قصهگویی و بدون اینکه تحت آموزش خاصی قرار گیرد در دل خانواده با اخلاقیات و ارزشها آشنا میشد.
وی تصریح کرد: با گذشت زمان از داستانگویی و داستاننویسی فاصله گرفتهایم و این موضوع از خانوادهها حذف شد و امروزه فضاهای مجازی و رسانهها جای آن را گرفته و در امر آموزش نیز از ادبیات استفاده نمیشود که جای افسوس فراوانی دارد.
ارزانش با اشاره به نقش مهم نویسندگان در انتقال ارزشها به نسلهای آینده تشریح کرد: اندیشه هنرمندان به ویژه نویسندگان، حلقه اتصال نسل گذشته به نسل حال و آینده است و هنرمندان ارزشها، اندیشهها، اخلاقیات و … را انتقال میدهند.
مشاور مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: جوانان به ویژه دانشجویان تکیه ادبی در اندیشه ندارند و ضروری است برای جوانان تکیههایی برای اندیشه، اخلاق، ارزشها و .. ایجاد شود.
وی با اشاره به نقش کلیدی والدین در امر تربیت و آموزش کودکان افزود: آموزش از سوی والدین جدای از درگیر کردن ذهن کودک با نمره و معدل و آمیخته کردن آموزههای مربیان با ادبیات کودک اثر فراوانی در قدرت تفکر، خلاقیت و ابتکار کودک و نوجوان دارد که این امر در آینده جامعه نقش اثرگذاری خواهد داشت.
ارزانش اظهار داشت: امید است با ایجاد پیوند بین گذشته و امروز بتوانیم گامی مؤثر در راستای تقویت تفکر و اندیشه به ویژه تفکر نسل آینده جامعه داشته باشیم .
منبع: فارس
ارسال دیدگاه