به گزارش کودک پرس سهیلا فریقی با اشاره به اینکه 800 نفر از کودکان در ارزیابی به مرحله تخصصی ارجاع داده شدند، گفت: برخی از نوآموزان دارای یک یا دو مشکل در بخشهای بینایی، شنوایی، جسمی حرکتی، آمادگیهای تحصیلی و هوش بودند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان بیان کرد: برخی از نوآموزان در ارزیابیها به عنوان تک مشکلی شناخته شدند به عنوان مثال 173 نفر از این کودکان دارای مشکل بینایی بودند.
وی ابراز کرد: مشکلات آمادگی تحصیلی با 377 نفر بالاترین رقم در بین معضلات سنجش تحصیلی را به خود اختصاص داده که این افراد به مرحله تخصصی ارزیابی هوش به پایگاههای مربوطه معرفی شدند.
فریقی به موضوع استانداردسازی فضاهای آموزشی اشاره کرد و گفت: 172 مدرسه پذیرا در استان زنجان وجود دارد و این آموزشگاهها عادی بوده که بر اساس سیاستهای آموزش و پرورش تلفیقی و فراگیر برخی از دانشآموزان معلول میتوانند در آنها تحصیل کنند اما این مدارس مناسبسازی نشدند.
وی با اشاره به اینکه گامهای نخست برای شناسایی و برنامهریزی به منظور مناسبسازی مدارس پذیرا برداشته شده است، ابراز کرد: اداره نوسازی مدارس استان زنجان پشتیبانیهای لازم برای مناسبسازی فضاهای آموزشی را در دستور کار قرار داده است.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان با اشاره به اینکه تعدادی از مدارس در سطح استان زنجان نیازمند تخریب و بازسازی یا مقامسازی هستند، بیان کرد: مدارس استثنایی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و استانداردهای لازم در برخی از آنها لحاظ نشده که این موضوع باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
منبع: تسنیم
ارسال دیدگاه