به گزارش کودکپرس ، علیرضا تابش در نشست خبری سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان از تغییر نگرش این رویداد از «اثر» به «منظومه» خبر داد و عنوان کرد: طی چند دهه گذشته الگوی حاکم بر مدیریت سینمایی، تمرکز بر تولید آثار بود، مجموعه مدیریت سینمایی ملاک موفقیت خود را در آمارهای کمی تولید میدید و از سوی دیگر فیلمسازان نیز وظیفه خود را تا مرحله پستولید میدانستند و کمتر به دنبال ایجاد نگرش منظومهای یا به عبارت دیگر، ایجاد پیوست فرهنگی یا زنجیره خلق ارزش در صنعت سینما بودند.
وی با تأکید بر اهمیت کیفیت فیلمهای راهیافته به جشنواره تصریح کرد: در این جشنواره پس از مدتها سنت تولید فیلم برای جشنواره کنار گذاشته شد و اهمیت تعداد فیلمهای راهیافته به جشنواره جای خود را به کیفیت و استانداردهای ارائه فیلم داده است. تأکید مدیریت سینمایی کشور بر شفافسازی و اعلام عمومی هزینهکرد، گام بزرگی بود که ما را به این سمت هدایت کرد. مدیران سینمایی، چه در بنیاد سینمایی فارابی و چه در دبیرخانه جشنواره حالا خود را در اتاقی شیشهای حس میکنند که هر حرکت آنها و هر سرمایهگذاریای در تولید، از سوی افکار عمومی رصد و درباره آنها پرسش میشود.
منبع: روزنامه جوان
ارسال دیدگاه