به گزارش کودک پرس ، در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهر ضمن تسلیت ایام لیالی قدر به بحث دانش آموزان جامانده از تحصیل پرداخت و گفت: کودکان بازمانده از تحصیل گروه سنی ۶ تا ۱۸ سال را در برمی گیرند که در چرخ آموزش کشور حضورندارند و ۲ گروه را شامل می شوند که گروه اول کودکان مناطق عشایری،روستاهای دور افتاده و کم جمعیت هستند که از اول وارد سیستم آموزشی نشدند.
وی افزود:از گروه ذکر شده تعدادی از کودکان بویژه دختران در روستاها و حاشیه شهرها هستند که بدلیل ناآگاهی و تعصبات والدین رنگ مدرسه را نمی بینندکه به بیسواد مطلق اطلاق می شوند.
احمدپور درادامه گروه دوم کودکان بازمانده از تحصیل را گروه سنی ۶تا۷ سال عنوان کرد و افزود: این گروه بعد از چندسال تحصیل به دلایل مختلفی ترک تحصیل میکنند و در سنین کم وارد بازار کار می شوند.
رئیس آموزش و پرورش همچنین تعداد کودکان بازمانده از تحصیل را درسال گذشته ۱۵ نفر اعلام کرد و گفت:باتوجه به شناسایی انجام شده از این ۱۵ نفر ۵ نفر دختر و ۱۰ نفر پسر بودند که ۳نفر مشغول به تحصیلند،۴ نفر انتقالی به استانهای دیگر،۲نفر فوتی ،۲نفرکودکان بدسرپرست و طلاق والدین و ۱نفر هم دربهزیستی رشت هستند و ۱نفر دیگر نیزتاکنون شناسایی نشده است.
وی اضافه کرد:امسال نیز براساس آمار استانی ۱۰نفر به بازمانده از تحصیل اضافه شده اند که ۲نفر را شناسایی کردیم و ۸نفر دیگر باقی مانده اند و دراین راستا از ادارات ثبت احوال-بهداشت ودرمان-دهیاران و شوراها-بخشداران می خواهیم که در شناسایی ۱۳ نفر کودکان بازمانده از تحصیل همکاری لازم را داشته باشند.
وی اجرای طرح کار آموزی و کارورزی در هنرستانهای فنی وحرفه و کاردانش را ازبحث های دیگربرشمرد و افزود:برای فنی وحرفه ای درس کار آموزی درپایه یازدهم و کارودانش کارورزی در پایه دوازدهم است که این عزیزان برای ادامه کارهای عملی نیاز به همکاری بعضی ادارات را دارند که دراین راستا همکاری ادارات را برای استقبال از این دانش آموزان خواستارم.
احمدپور همچنین نیز به پروژه مهر در سال جدید تحصیلی اشاره داشت و افزود: پروژه مهر کلیدی ترین کار آموزش و پرورش است و هدف از اجرای پروژه مهر شاداب سازی مدارس-ایجاد خاطره خوب وماندگار برای دانش آموزان بویژه برای پایه اولی ها-سازماندهی نیروها-ساماندهی فضاهای فیزیکی -تعمیر و زیبا سازی مدارس -ثبت نام وهدایت تحصیلی دانش آموزان است ودراین زمینه نیز از ادارات ،نهادها و شوراها ودهیاران در روستاها می خواهم تا برای ایجاد انگیزش بیشتر به دانش آموزان و ارتقاء تقویت آموزشی همکاری های لازم را داشته باشند.
رئیس آموزش و پرورش املش با بیان اینکه شهرستان املش ۷ مجتمع آموزشی دارد افزود:براساس ابلاغی که به ادارات کل استان صورت گرفته است شهرستان ها باید مجتمع ها را حذف نمایند بازتاب هایی را در برخواهد داشت.
احمدپور در پایان با اشاره به اینکه ۱۰۲واحد آموزشی در شهرستان املش وجود دارد افزود:از این تعداد۸۱مدرسه از سیستم گرمایشی استاندارد برخوردار هستند و ۲۱ مدرسه بصورت نفت سوز هستند که ۱۲ مدرسه در جلگه و ۹ مدرسه در ییلاقات املش با عدم وجود سیستم گرمایشی استاندارد مواجه هستند.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه