داستان صور خیال کودک را تقویت می کند

به گزارش کودک پرس ،مدرس داستان‌نویسی گفت: اگر بخواهیم ربط دقیق و غنی‌تری را بین داستان و معلمی پیدا کنیم این نکته در داستان نهفته است که می‌تواند صور خیال را برای کودکی که خیال‌پردازی غذای روزمره اوست، تأمین کند.

الهام عارف امروز در حاشیه برگزاری دومین دوره توانمندسازی دانشجو معلمان و استادان دانشگاه فرهنگیان در حوزه فیلم‌نامه‌نویسی و فیلم‌سازی یادگیری اصول داستان‌نویسی برای معلمان را مفید توصیف کرد و افزود: اگر بخواهیم ربط دقیق و غنی‌تری را بین داستان و معلمی پیدا کنیم این نکته در داستان نهفته است که می‌تواند صور خیال را برای کودکی که خیال‌پردازی غذای روزمره اوست، تأمین کند.

 

مدرس داستان‌نویسی تصریح کرد: اکثر شرکت‌کنندگان در این دوره باانگیزه حضور یافته‌اند و چون جلسات به صورت کارگاهی انجام می‌شود و فعالیت عملی هم در کلاس تمرین می‌شود، بازخوردهای خوبی داشتیم؛ البته قرار نیست همه شرکت‌کنندگان در این دوره داستان‌نویس و فیلم‌نامه‌نویس خوب شوند اما آنچه مسلم است شناخت آن‌ها نسبت به اصول داستان‌نویسی است حتی اگر داستان‌نویس حرفه‌ای نشوند.

 

عارف با اشاره به اینکه شرکت در این دوره به معلمان آینده کمک می‌کند، تأکید کرد: با توجه به زمان کوتاه کلاس‌ها سعی کردیم شرکت‌کنندگان را با ساختار داستان، ارکان اصلی داستان، شخصیت‌پردازی آشنا کنیم و آن‌ها را حساس کنیم تا از دنیای پیرامون خود به آسانی نگذرند و انسان‌های اطراف خود را با خود همراه کرده و به دقت نظاره کنند و فراتر از آن اینکه به باورپذیری شخصیت‌ها توجه کنند.

 

وی فرصت برگزاری این دوره در اصفهان را بسیار خوب عنوان کرد و یادآور شد: علی‌رغم تلاش‌هایی که برای هماهنگی اساتید و شرکت‌کنندگان صورت گرفته لازم است تا کسانی که در این دوره حضور داشتند برای سال آینده در دوره‌های تخصصی شرکت کرده و علاقه خود را در یک زمینه دنبال کنند.

 

عارف اذعان کرد: زمان درس‌های کارگاهی اندک بود و استاد در اداره کردن کلاسی با تدریس هم‌زمان یک درس تئوری و عملی به مشکل برمی‌خورد و نمی‌گذاشت شرکت‌کنندگان یک درس را به درستی مزه کنند و از یادگیری آن لذت ببرند، ضروری است تا در دوره های بعدی این موضوع لحاظ شود.

 

 

 

 

 

منبع: فارس