گردهمایی تبیینی نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی کشور با حضور معاونان مشارکتهای مردمی ادارات کل نوسازی مدارس استانها برگزار شد. محمدرضا جعفری، مدیرعامل جامعه خیرین مدرسهساز کشور، در این نشست گفت: آموزش و پرورش و سلامت دو رکن مهم و اساسی در هر جامعهای هستند.
وی افزود: در آموزش و پرورش، سه رکن اساسی و سه محور حیاتی شامل محتوا، معلم و مدرسه، هدایت امر تعلیم و تربیت کشور را بر عهده دارند.
وی ادامه داد: درخصوص رکن مدرسه، خانواده بزرگ مدرسهسازی، یعنی کارکنان پرتلاش نوسازی مدارس و خیرین عزیز، این وظیفه خطیر و پر از خاطرههای ناب را به دوش میکشند تا زمینه رشد و سربلندی آیندهسازان ایران عزیز را به نحو مطلوب فراهم کنند.
جعفری با اشاره به محدودیت اعتبارات دولتی تأکید کرد: به هر میزان که به مشارکت مردم توجه کنیم، اثرگذاری فرایند کار بهتر و گرهگشاییهای بزرگی رقم خواهد خورد.
وی افزود: در جهت رفع مشکلات آموزشی و پرورشی، خیرین به میدان آمدهاند. از اولین سال که ۱۷ میلیارد تومان تعهد شد، تاکنون در دو سال گذشته ۴۶۰۰ میلیارد تومان و در سال جاری به بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان رسید.
جعفری گفت: بیش از ۵۰ درصد مدارس با حضور فعال و مشارکت خیرین نیکاندیش ساخته میشود.
وی با اشاره به اهمیت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و پرورشی و دستور رئیسجمهور، گفت: کمیسیون مدرسهیاری را در جهت پیشبرد بهتر و رفع کاستیهای نظام تعلیم و تربیت داریم که به این طریق به یاری نهضت بزرگ مدرسهسازی آمدهایم.
وی از معاونان پُرتلاش مشارکتهای مردمی استانها خواست که به کمک ما آمده و در جذب همراهی و مشارکت مردم همتی مضاعف همگانی داشته باشند تا در کنار هم نتایج بهتری را در درازمدت در جهت برقراری عدالت در کل کشور رقم بزنیم.
مدیرعامل جامعه خیرین مدرسهساز کشور در پایان خاطرنشان کرد: هرچه در این مسیر پر از نور و روشنایی تلاش کنیم، برگی زرین و پرافتخار از عمر ما در شناسنامه کاری و توشه آخرت ما ثبت خواهد شد.
براساس تأکید رئیسجمهور، نهضت تحولی توسعه عدالت در فضاهای آموزشی کشور با رویکرد مشارکت مردممحور در اولویت دولت چهاردهم قرار گرفته و پیشبینی میشود در مرحله نخست، تمامی مدارس سنگی ناایمن در سراسر کشور ساماندهی شوند.
ارسال دیدگاه