ترویج رقص در مهدهای کودک پذیرفتنی نیست/ توسعه فرهنگ حجاب نیازمند کار زیربنایی است
نماینده ولیفقیه در استان گیلان با اشاره به اثر تخریبی ویرانگری بدحجابی در جامعه از سستی برخی مسؤولان در مسأله حجاب انتقاد کرد.
به گزارش کودک پرس ، آیتالله شیخ رسول فلاحتی با اشاره به خاستگاه فرهنگ و نهادینه شدن آن در اعماق وجود انسان و جامعه اظهار کرد: فرهنگ را نمیتوان با زور در جامعه القا کرد بلکه ازآنجاکه فرهنگ ریشه در اعماق اندیشه و اعتقاد انسانها دارد، اثربخش کردن آن نیازمند فراهم آوری مقدمات فکری مدبرانه است.
وی فرهنگ را مجموعهای از آداب، رسوم و برنامههای حاکم بر زندگی مردم دانست و افزود: پس از ظهور اسلام بهویژه حضور مسلمانان در ایران بهتبع یکی از ویژگیهای ملت ایران فرهنگ اسلامی و آدابورسوم مبتنی بر دین، قرآن، پیامبر، ائمه و علمای شیعه در طول هزار و اندی سال بوده است.
معارف دین تدریجاً، معقولانه و مدبرانه به مردم منتقلشده است
نماینده ولیفقیه در استان گیلان با بیان اینکه در کنار وجود سایر ادیان، اغلب ملت ایران مسلمان و مذهب شیعی دارند گفت: فرهنگ اسلامی شیعه در ایران اسلامی تدریجاً رواج پیداکرده و در طول تاریخ اسلام در ایران عالمان دین ازآنجاییکه انسانهای پخته و ورزیده بودند، کل معارف دینی را یکشبه، یکماهه و یا یکساله به ملت منتقل نکردهاند بلکه واقف بودند که نباید عقیده را به مردم تحمیل کرد و نتیجتاً معارف آسان دین را به مردم معقولانه، مدبرانه و با سعی صدر منتقل کردهاند.
اسلام حجاب زنان را ضابطهمند کرد
فلاحتی با اشاره به مقوله حجاب و با بیان اینکه زنان ایرانی قبل از ورود اسلام به این پهنه دارای حجاب بودند خاطرنشان کرد: همه گزارشهای تصویری، تاریخی و نقلها بر پوشش کامل زنان ایرانی حکایت قطعی دارند و در هیچ برهه از تاریخ، زنان ایرانی بدون حجاب دیده نمیشود.
وی با اشاره به تکمیل شدن حجاب زنان ایرانی پس از ورود اسلام و پذیرفتن آن توسط ملت بیان کرد: اسلام حجاب زنان ایرانی را ضابطهمند کرد و زن با توجه به تأکیدات قرآن و احادیث همچون گل است.
نماینده ولیفقیه در استان گیلان با بیان اینکه بیحجابی در ایران از ۱۴ خرداد سال ۱۳۱۴ مطرح شده است خاطرنشان کرد: رضاشاه با توجه به اینکه آدم بیسواد، دنیاندیده و بیفرهنگ بود موردتوجه انگلیسیها قرار گرفت و پس از رفتن به ترکیه و تحت تأثیر قرار گرفتن فرهنگ آن منطقه تلاش کرد تا بیحجابی را در ایران ترویج کند.
جنگ هشتساله، جنگ فرهنگی را در کشور ریلگذاری کرد
نماینده ولیفقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه جنگ هشتساله دفاع مقدس زمینه را برای جنگ فرهنگی در کشور پایهگذاری کرد، گفت: جنگ هشت سال ایران پایههای جنگ فرهنگی را در کشور نهادینه کرده و اثرات تخریبی آن بیش از اثرات تخریبی جنگ سخت و گرم بوده است.
وی با بیان اینکه در جنگ سخت همه تلاش میکنند تا برای حفظ و به دست آوردن امنیت در برابر دشمن خارجی بایستند، تصریح کرد: اثرات جنگ نرم بسیار کشندهتر از جنگ سخت است چون در جنگ سخت همه تلاش میکنند در برابر امنیت ازدسترفته خود بکوشند اما در جنگ فرهنگی امنیت بهظاهر جانی و مالی محفوظ است درحالیکه از درون ویرانگری ایجاد میشود.
امامجمعه رشت با اذعان به اینکه در جنگ فرهنگی و نرم، میزان و حجم گلولهها و خمپارههای جنگ برای همگان محسوس نیست، بیان کرد: در جنگ نرم خانوادههای مسلمان نیز مورد هجمه تیر و ترکش قرار میگیرند و باید اذعان داشت که در جنگ هشتساله برای جنگ سخت نرم امروزی اساساً پایهگذاری شده است.
عجین شدن خون فارغالتحصیلان ایرانی با آمریکا در زمان جنگ و عدم دلسوزیشان برای ایران
امامجمعه رشت با بیان اینکه عدهای در حین جنگ هشتساله بهشدت در رشتههای مهم تخصصی در داخل و خارج از کشور درس خواندند و متخصص شدند، گفت: یک عده از مسؤولان ما از بالا تا پایین بهجز رهبری معظم انقلاب اسلامی تحصیلکرده دانشگاه آمریکا هستند و ۲۰ سال در آمریکا حضورداشتهاند بهطوریکه پوست و خونشان با فرهنگ آمریکایی عجین شده بهطوریکه هیچگاه نمیتوانند دلسوز جامعه ایران و ایرانی باشند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان گیلان با اشاره اینکه برخی از تحصیلکردگان خارج از کشور ازجمله آمریکا در دوران دفاع مقدس علاوه بر اینکه بافرهنگ آمریکایی عجین شدهاند دلداده فرهنگ دینی نیستند، بیان کرد: در برخی از دولتها در کابینه آنها مشاهده میشود افرادی که در رأس کار هستند نهتنها از فرهنگ دین حمایت نمیکنند بلکه به مفاهیم دینی تن نمیدهند.
فلاحتی تصریح کرد: برخی از نمایندگان مجلس برای اینکه مردم ازجمله بدحجابان مجدداً به آنها اعتماد کنند از بدحجابی حمایت میکنند.
ویرانگری فضای مجازی کنترل نشده و اثرگذاری منفی آن بیش از اثرات تخریبی جنگ تحمیلی
امامجمعه رشت با اشاره به ویرانگری فضای مجازی کنترل نشده و اثرگذاری منفی آن بیش از اثرات تخریبی جنگ تحمیلی گفت: رهبر معظم انقلاب در خصوص فضای مجازی فرمودهاند اگر من مسؤولیت رهبری را به گردن نداشتم، یقیناً مسؤول فضای مجازی کشور میشدم و این نشان میدهد برای کنترل فضای مجازی و مدیریت آن همگی باید بسیج شویم.
فضای مجازی در اختیار غولهای رسانهای و امپراطوری غرب قرارگرفته است
فلاحتی موردحمله قرار گرفتن حجاب را یکی از ویرانگریهای فرهنگی توسط دشمن برشمرد و گفت: دشمن در تلاش است هر چیزی از هنجارها را که موجب به ناهنجاری میشود دامن بزنند که موضوع حجاب یکی از آنها است.
وی با بیان اینکه بیحجابی در تقابل با نص صریح قرآن است، گفت: در مقالههای متعدد در خصوص بیحجابی و راهکارهای آن به مسؤولان کشوری مواردی را مطرح کرده و در آن تأکید کردم که ویرانگری بیحجابی از ویرانگری اقتصادی اگر بیشتر نباشد کمتر نیست.
نماینده ولیفقیه با تصریح کرد: کسی که دزدی میکند و یا در نظام اقتصادی اخلال ایجاد میکند با ترسولرز آن را انجام داده و با روزی مردم مبارزه کرده درحالیکه کسی که بیحجابی میکند عملاً در برابر دستور قاطعانه خداوند ایستاده و با عقاید مردم مبارزه میکند.
شاهد سستی برخی مسؤولان در مسأله حجاب هستیم
امامجمعه رشت با بیان اینکه دشمن در بدحجاب کردن جامعه ناموفق نبوده گفت: ما در باحجاب کردن جامعه شاهد سستی مسئولان هستیم درحالیکه رهبر معظم انقلاب از سالی که امامت ملت را برعهدهگرفتهاند به مقوله امربهمعروف و نهی از منکر تأکید داشتند درحالیکه متولیان کشور از رئیس جمهور به پایین هیچکدام گوش بدهکاری نداشتند و اصلاً در امربهمعروف و نهی از منکر حتی بهاندازه آب و شانه کردن سروصورتشان ارزش نداشت.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان گیلان با اشاره به اینکه دستگاه متولی حجاب در کشور نیز توانایی نهادینه کردن حجاب در جامعه را بهصورت کافی ندارند افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد که زیرمجموعهای از دولت است و تبلیغات اسلامی نیز که با طلبهها و روحانیون کارهای خود را انجام میدهند اما مسئله اینجاست آن دستگاهی که به حاکمیت متصل بود نهتنها از حجاب حمایت نکرد بلکه مقابله گری نیز کرده و باکسی که در حال کار فرهنگی بوده همیشه در تعامل با آن عمل کرده است.
ترویج حجاب نیازمند کار زیربنایی است
فلاحتی با تاکید بر اینکه برای نهادینه کردن و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه باید زیربنایی عمل شود بیان کرد: اگر در کشور تنها دو سال احکام اسلام را بهصورت لطیفه به دانش آموزان مهدکودک و یا ابتدایی در کشور بیاموزیم حجاب را در سنین بالاتر ازجمله در دبیرستان و دانشگاه بهصورت محسوس ملاحظه خواهیم کرد.
انتقاد از آموزش و ترویج آهنگهای مبتذل همراه با رقص در مهدهای کودک
وی با اشاره به اینکه امروزه در برخی از مهدکودکها مشاهدهشده که بهجای بیان مسائل دینی و مذهبی آموزش رقص داده میشود یا اینکه متولیان از لباسهای نامناسب در حین آموزش حضور مییابند بیان کرد: متأسفانه امروزه در برخی از مراکز مهدکودک در کشور از آهنگهای موسیقی و لباس پوشیدنهای مبتذل به متربیان آموزش داده میشود بهطوریکه هر چیزی که نباید در جامعه یاد بگیرد بچه در مهدکودک میآموزد.
نماینده ولیفقیه در استان گیلان با انتقاد از نوع لباس پوشیدن برخی از بانوان در سطح شهر اظهار کرد: طبق تعابیر دینی و فقهی تنها تا مچ دستزن میتواند در معرض دید قرار بگیرد درحالیکه مشاهده میشود در سطح شهر برخی از دختران و بانوان در کنار قهقهههای بلند در معابر، آستینهای لباس خود را تا آرنج بالا کشیدهاند و این در حالی است که نه خانواده، نه معلم، نه جامعه و نه رسانهها نسبت به آن تفاوت نشان میدهند.
حجاب حق نیست بلکه تکلیف است
امامجمعه رشت با بیان اینکه برخی از بانوان به حجاب در برخورد و مواجهه با آمران به معروف، بیحجابی را حق خود تلقی میکنند تصریح کرد: حجاب حق نیست بلکه تکلیف است و درصورتیکه حق هم باشد نباید تزاحم با حقوق دیگران داشته باشد چون در جامعه اسلامی مسلمانان ملزم به رعایت قوانین اسلامی هستند.
زندگی مستحکمتر مشروط به رعایت حجاب و موازین شرعی
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان گیلان با بیان اینکه پژوهشهای روانشناختی نشان میدهد خانوادههایی که مذهبی هستند و موازین شرعی را رعایت میکنند در تحکیم خانواده، کاهش طلاق و زندگی زناشویی مستحکمتر هستند افزود: تمامی روانشناسهای منصف و حتی غیرمسلمان با بررسی زندگی دو قشر باحجاب و بیحجاب که ملاک آنها رعایت موازین شرعی است تائید میکنند که زندگی با رعایت تقوا و موازین شرعی مستحکمتر از زندگی بر مبنای بیبند باری و جدایی و بیحجابی است.
مروجان بیحجابی در استان شناسایی و کنترل شوند
فلاحتی با تاکید بر اینکه باید مروجان بیحجابی در استان شناسایی و کنترل شوند افزود: باید افراد و خانوادههایی که مروج فرهنگ بیحجابی در جامعه هستند را شناسایی کنیم که این مهم در جامعه تقریباً انجامشده و باید کنترل شود چنانچه اگر با بانوان بیحجاب بدون غرض زور صحبت شود تا ۸۰ درصد آنها باحجاب میشوند.
منبع: فارس
ارسال دیدگاه