بازگشت کودکان بازمانده از تحصیل با تهیه اطلس آموزش‌های غیرحضوری

به گزارش کودک پرس ،شهریار فولادوند در پاسخ به سوالی مبنی بر فعالیت شوراها در تقویت شبکه شاد عنوان کرد: «با حمایت جدی شوراهای آموزش و پرورش، اطلس یادگیری دانش‌آموزان در استان‌ها تهیه شد. در شورای آموزش و پرورش موضوع پنهانی نداریم و کاستی‌های موجود در مسیر شبکه شاد در شوراها مطرح می‌شد و اگر قابل کارسازی در استان‌ها بود انجام و اگر در استان قابل انجام نبود به وزارت آموزش و پرورش ارجاع می‌شد.»

معاون وزیر همچنین درباره اقدامات آموزش و پرورش برای انسداد مبادی بیسوادی در قالب طرح آبا گفت: «هرساله آموزش و پرورش برنامه‌هایی برای شناسایی و فراهم کردن زمینه‌های تحصیل بازماندگان دارد. شوراهای آموزش و پرورش، کمیته امداد، بهزیستی، بخشداری‌ها را موظف می‌کند هر دستگاهی به هرطریق نسبت به شناسایی و بازگشت کودکان بازمانده اقدام کنند.»

وی افزود: «طرح آبا نیز برای کاهش آمار بازماندگی از تحصیل، از سوی سازمان مدارس غیردولتی در دست اجراست. تمرکز طرح آبا بر 2 استان کرمان و سیستان و بلوچستان بوده است. نقاط امیدآفرینی در این طرح وجود دارد و نتایج مطلوبی به دنبال داشته است؛ آموزش غیرحضوری ممکن بود تشدید کننده باشد اما آموزش و پرورش تمام تلاش خود را کرده اطلس کاملی از دسترسی دانش‌آموزان به آموزش غیرحضوری تهیه کند و استان‌ها موظف شدند افراد بازمانده را شناسایی و آنان را به تحصیل برگردانند.»

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برخی دانش‌آموزان ابزار هوشمند یا اینترنت نداشتند که تلاش شد تا حد امکان شرایط لازم برای تحصیل آنها فراهم شود اظهار کرد: «آموزش و پرورش برای تمام بچه‌ها در دوره‌های مختلف درسنامه یا به عبارتی خودآموز ساده ای تهیه کرد تا هرفردی دسترسی به آموزش مجازی ندارد از درسنامه‌های ارسالی استفاده کند.»