به گزارش روابط عمومی ادارهکل کانون سیستان و بلوچستان، معاون وزیر آموزش و پرورش از نمایشگاه دستاوردهای دانشآموزان، که کانون نیز در آن حضور داشت، بازدید کرد.
این غرفه که با محوریت دستاوردهای اعضای کودک و نوجوان در قالب برنامههای اوقات فراغت تابستانی برپا شده بود، بخشی از تولیدات فکری، هنری و ادبی اعضا را در معرض دید قرار داد؛ از جمله آثار نقاشی، خوشنویسی، شعر، داستان، کاردستی، و تولیدات خلاقانهی حاصل حضور در کارگاههای تخصصی مراکز فرهنگی هنری کانون در استان.
در این بازدید، رضوان حکیمزاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ضمن حضور در غرفهی کانون، دقایقی با مربیان و کارشناسان این مجموعه گفتوگو کرد و در جریان روند اجرای فعالیتها و نقش کانون در غنیسازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان قرار گرفت. وی با تأکید بر اهمیت فعالیتهای پرورشی و مکمل آموزشی در مسیر تربیت نسل آینده، از تلاشهای همکاران کانون پرورش فکری در استان قدردانی کرد و تداوم این برنامهها را در کنار آموزش رسمی، عاملی مؤثر در رشد همهجانبهی شخصیت کودکان و نوجوانان دانست.
حضور فعال و مؤثر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در این نمایشگاه، بار دیگر نقش این نهاد فرهنگی را در تقویت فعالیتهای تربیتی، کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان و حمایت از خلاقیتهای آنان به نمایش گذاشت.

در نظام آموزشیای که شرافت معلمی روستایی بهزحمت شنیده میشود، دردناک است که پست معاونت آموزش ابتدایی به کسانی میرسد که هرگز نفس مدارس چندپایه، خاک کفشهای مسیرهای صعبالعبور، یا ترس کودک کلاس اولی از نبود پدر را حس نکردهاند.
آیا تدریس یکیدو ساله در مدارس شهری میتواند معیاری باشد برای سیاستگذاری کلان در آموزش ابتدایی؟
آیا کسانی که هرگز پایشان به کلاسهای مختلط روستایی نرسیده، میتوانند فهمی از بار طاقتفرسای یک معلم تنها در سه کلاس همزمان داشته باشند؟
وقتی معلمان با ۲۵ سال سابقه، ۱۵ سال تدریس در مدارس چندپایه، و عمرشان را وقف آموزش پایه اول کردهاند ولی در حاشیه ماندهاند، واگذاری مناصب عالی به افراد دانشگاهمحور، خیانت به عمق آموزش است.
ما به مسئولانی نیاز داریم که با گچ و تخته و اشک دانشآموز بزرگ شدهاند، نه فقط با مقاله و نشست و رتبه علمی.
آموزش ابتدایی، میدان پژوهش صرف نیست؛ میدان انسانسازی است. آن را به دستانی بسپارید که این میدان را زندگی کردهاند.