به گزارش کودک پرس ، در حالی سی و یکمین جشنواره بینالمللی کودکان و نوجوانان در یزد مراحل پایانی اکران آثار خود را سپری میکند که استقبال از این جشنواره روز به روز افزوده میشود و جشنواره تاکنون با استقبال بسیار زیاد کودکان و نوجوانان روبهرو شده است.
از مهمترین ویژگیهای این جشنواره، حضور فیلمهای غیرایرانی است که از جمله این فیلمها میتوان به آثاری از کارگردانان کشورهای فرانسه، بلژیک، کانادا و آمریکا اشاره کرد که قطعا سبب افزایش سطح کیفی رقابتها شده است.
برای استان یزد اما علاوه بر اینکه این آثار این جشنواره را روی پرده سینما اکران میکند، از یک بُعد دیگر هم این جشنواره مهم است و آن اینکه یکی از فیلمهای این جشنواره اثری از کارگردان به نام یزدی محمدرضا حاجی غلامی است.
محمدرضا حاجی غلامی فیلم لکنت را با مشارکت صدا و سیمای مرکز یزد و با استفاده از برخی هنرمندان بومی استان تولید کرده و برای شرکت در این رقابتها ارسال کرده که با استقبال بسیار خوبی از هنردوستان و فیلم دوستان استان یزد روبهرو شد به گونهای که در زمان اکران این فیلم میزان حضور تماشاگران به مراتب بیشتر از سایر آثار بود.
با توجه به اینکه این فیلم داستان کودکی است که قصد دارد لکنت زبان خواهرش را درمان کند و بازیهای کودکانه این بازیگر، کودکان و نوجوانان یزدی با شور و شعف خاصی به تماشای این فیلم نشسته بودند.
این جشنواره هم به مانند دیگر جشنوارههای فیلم استان یزد با استقبال خوبی از سوی مردم همراه بود که استقبال مردم با نبودن صندلیهای خالی در سالن کاملا مشهود بود به طوری تعدادی ایستاده به تماشای فیلم مشغول بودند و این موضوع نشان دهنده علاقه و ظرفیت مردم یزد برای توسعه این هنر صنعت در استان یزد است.
هنگام اکران فیلم لکنت، تماشاگران به صورت ممتد اقدام به تشویق این فیلم میکردند و این موضوع به همراه نظرهای مثبتی که تماشاگران بعد از فیلم داشتند نشان دهنده رضایت نسبی از فیلم لکنت بود.
از حاشیههای جالب توجه این جشنواره که البته به حاشیه ثابت تمام جشنواره ها و برنامه ها و همایشهای هنری سالهای قبل تبدیل شده، بازار داغ سلفی هایی است که افراد مختلف با پوسترها، هنرمندان و دکور محل اکران آثار می گرفتند و این روند حال و هوای خاصی به جشنواره بخشیده بود.
حضور هنرمندان به نام و توانمند استانی و کشوری هم در زمان اکران آثار در سینما تک یزد هم سبب شده بود که هنردوستان با علاقه و تمایل بیشتری نسبت به تماشای آثار در سالن سینما حاضر شوند.
طراحی و دکور خاصی که در برخی بخشهای ورودی سالنهای سینما ایجاد شده بود هم زمینهای را برای شکار سوژه و لحظههای برخی عکاسان فراهم کرده بود و این بخش مورد توجه خاص عکاسان قرار گرفته بود.
منبع: تسنیم
ارسال دیدگاه