موسیالرضا کفاش به برگزاری جلسات بررسی و بروزآوری آئیننامه اجرایی مدارس اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۲۰ جلسه برای بررسی و بروزآوری آئیننامه اجرایی مدارس با حضور صاحبنظران، مدیران مدارس (نمایندگانی از سه پایه تحصیلی) کارشناس حقوقی، نمایندگان معاونتها و دفاتر حوزه ستادی و… برگزار شده است.
وی افزود: در این جلسات سعی میشود بند بند این آئیننامه به طور دقیق مورد بررسی و بازبینی قرار گیرد و موضوعی مغفول نماند. در این جلسات موضوعات مهم و حساسی که مدارس با آنها دست به گریبان هستند مورد بررسی قرار میگیرد، مانند موضوع استفاده از هوش مصنوعی در آموزش دانشآموزان، مواد مربوط به مسائل انضباطی، نحوه استفاده از موبایل در مدارس، نحوه جلب مشارکتهای مردمی در مدرسه و بسیاری از موارد و مسائلی که مدارس با آنها مواجه هستند.
معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در ادامه گفت: آئیننامه اجرایی مدارس، برنامه عمل مدیریت مدرسه است که اگر مدیری تسلط کافی بر این آئیننامه داشته باشد اداره و مدیریت مدرسه برای او آسان میشود. این آئیننامه، چراغ و نقشه راه مدیریت مدرسه است که کمک میکند تا مدیر مدرسه بدون دغدغه مدرسه را اداره کند.
کفاش افزود: برای آشنایی مدیران مدارس با مفاد این آئیننامه و همچنین استفاده از نظرات و پیشنهادهای مدیران و کارشناسان مناطق مختلف آموزش و پرورش سعی داریم برخی از جلسات بررسی و بازبینی این آئیننامه را در ادارات آموزش و پرورش برگزار کنیم و تاکنون بیش از ۷ جلسه آموزشی برای مدیران و کارشناسان آموزش و پرورش مناطق مختلف برگزار شده است.
ارسال دیدگاه