کانون پرورش فکری ناشران کودک و نوجوان را رقیب خود نمیداند
معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میگوید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رویکرد متفاوتی را در ارتباط با دیگر ناشران کودک و نوجوانان ایجاد کرده است و بههیچعنوان آنها را رقیب خود نمیداند.
به گزارش کودک پرس ، محمدرضا کریمی صارمی در گفتوگو با پانا با اشاره به فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نمایشگاه کتاب تهران گفت: «امسال غرفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نزدیک به 600 مترمربع وسعت داشت و کانون با بیشترین عنوان کتابهای خود، در این رویداد فرهنگی حضور داشت.»
وی ادامه داد: «برای نخستین بار کانون با 1000 عنوان کتاب در نمایشگاه حضور داشت که از این بین 100 عنوان، چاپ اول بود و برای نخستین بار در نمایشگاه حضور داشت.»
صارمی درباره فعالیت کانون در طرحهایی همچون «کانون مدرسه» اظهار کرد: «یکی از دلایل موفق نشدن طرح «کانون مدرسه» در دورههای گذشته بیشتر از مسائل مالی، نبود تعامل مستمر کانون و آموزشوپرورش بود که این امر در سالهای گذشته تفاوت بسیاری داشت و اکنون کانون ارتباط بسیار خوبی را با آموزشوپرورش دارد.»
وی تصریح کرد: «طرح «کانون مدرسه» یکی از برنامههای مرتبط با سند تحول بنیادی آموزش و پروش محسوب میشود که توانسته ارتباط بسیار خوبی را بین کانون و مدارس ایجاد کند.»
معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره حمایت کانون از تجهیز کتابخانههای مدارس گفت: «یک طرح بسیار خوب که در نمایشگاه کتاب اجرا شد این بود که کتابهای کانون با تخفیف بسیار خوبی به مدارس فروخته شود. همچنین تصمیم بر این است که کانون یک قفسه کامل کتابهای خود را به مدارس هدیه دهد و آرزوی ما بر این است در آینده هر کلاس درس دارای یک قفسه کتاب کانون باشد.»
وی به ارتباط کانون با دیگر ناشران کتابهای کودک اشاره کرد و گفت: «کانون بههیچعنوان ناشران کتابهای کودک را رقیب خود نمیداند و حمایت از ناشران دیگر را شروع کرده است که در سال گذشته از 53 ناشر کتابهایی را خریداری کرده است که نشاندهنده عزم کانون بر حمایت از کتابهای کودک و نوجوان است.»
صارمی تصریح کرد: «قرار است پس از پایان نمایشگاه کتاب تهران جلسهای بین کانون پرورش فکری کودکان و انتشارات کودک و نوجوان برگزار شود تا طرح خرید کتابهای کودک از دیگر انتشارات کودک و نوجوان توسط کانون ادامه یابد.»
ارسال دیدگاه