نقش بازی در درس تربیت بدنی

یک دکترای فیزیولوژی ورزشی گفت: یک راهکار کلیدی برای کمک به سلامتی بچه‌های نوجوان تشویق آنان به شیوه زندگی فعال است.

به گزارش کودک پرس ، فرید بهرامی اظهار کرد: همیشه این سؤال مطرح است که ما چگونه به بچه‌ها کمک کنیم تا فعالیت‌های بدنی هدف‌دار مانند بازی را نظیر یک عادت در زندگی داشته باشند؟

وی ادامه داد:  یک راهکار کلیدی برای کمک به سلامتی بچه‌های نوجوان تشویق آنان به شیوه زندگی فعال است.

بهرامی افزود: بازی‌ها و تقسیم‌بندی آنان در گذشته و حال، بر اساس عقاید و دیدگاه‌های گوناگون بازی‌ها به شیوه‌های مختلف تقسیم‌بندی شده‌اند، به‌طوری که برخی این بازی‌ها را به بازی‌های حسی، حرکتی، انفرادی و اجتماعی تقسیم می‌کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان اضافه کرد: برخی آن‌ها را بر اساس سازمان بازی‌ها، مانند دایره، ستون، صف و ردیف، بخش بخش می‌کنند و برخی بازی‌ها را بر اساس بازی‌های حرکتی و مهارتی، بازی‌های شانسی، بازی‌های تاکتیکی و بازی‌های گروهی تقسیم می‌کنند.

وی یادآور شد: تقسیم‌بندی‌های زیادی برای بازی‌ها قابل تصور است اما آنچه حائز اهمیت بوده این است که می‌باید بازی‌ها را بر پایه ضابطه‌ای خاص و منطقی تقسیم‌بندی کرد.

 

بهرامی افزود: به‌عنوان‌مثال “بازی‌های فطری” قاعده‌یابی این بازی‌ها سازمان و مقررات خاصی ندارند و بیش‌تر از آرزوی کودکی برای رسیدن به بزرگ‌سالی نشأت می‌گیرد.

 

 

 

منبع: ایسنا