«شش قهرمان و نصفی»؛ مبارزه قهرمانان کوچک در حمایت از کالای ایرانی
ویترین سریالهای نوروزی سیما، امسال متنوعتر و رنگارنگ تر از همیشه به نظر میرسید، طوری که حتی یکی از سریالهای جدید ایام عید، مخاطب کودک و نوجوان را هدف گرفته است. قشر مهم و آیندهساز کشور که از آثار مناسبتی بهره کمتری دارند. اما مدیریت عالی سیما، با درک این اهمیت، این بار جایگاه ویژهای را برای این بخش از مخاطبان خود در نظر گرفته است.
به گزارش کودک پرس ، مجموعه نوروزی شبکه پنج سیما با عنوان «شش قهرمان و نصفی» در قالب کمدی و با برخورداری از صحنه های اکشن و رزمی، به موضوع حمایت از کالای ایرانی پرداخته است.
داستان این سریال، ماجرای تعطیلی کارخانه مداد رنگی در اثر ورود بی رویه نوشت افزار خارجی است. اما چند کودک به کمک قهرمان اصلی سریال به نام «ارسلان میرمیرانی» تلاش می کنند تا قاچاقچی ها و وارد کنندگان کالاهای خارجی را شکست دهند و کارخانه مدادرنگی را بازگشایی کنند.
کارگردان این سریال حسین قناعت، قبلاً فیلم «قهرمانان کوچک» را با موضوع حمایت از تولید ملی ساخته بود که در جشنواره فیلم کودک نیز تحسین شد و مورد استقبال مردم و منتقدین هم قرار گرفت. این فیلمساز در سریال نوروزی خود نیز به سوژه و روایتی مشابه همان فیلم پرداخته است.
«شش قهرمان و نصفی» با حضور تعداد زیادی از بازیگران مطرح طنز مثل اکبر عبدی، بهاره رهنما، بیژن بنفشه خواه، ارژنگ امیرفضلی، نادر سلیمانی، رامین ناصرنصیر و … را می توان از معدود مجموعه های طنز و ورزشی سیما دانست. حضور یوسف کرمی، قهرمان تکواندو و دارنده مدال نقره المپیک و همچنین نقش آفرینی دو نوجوان رزمی کار در این سریال و اجرای صحنه های اکشن، جلوه ای متفاوت به این مجموعه بخشیده است. به دلیل محور بودن بچه ها در داستان، این سریال برای مخاطب کودک و نوجوان، تناسب بیشتری دارد. این جذابیت و هیجان و انتقال محتوای مهم سریال در بستر داستانی پر کشمکش باعث شده تا از شعارزدگی و مستقیم گویی دور بماند. طوری که خانواده ها و به ویژه مخاطب خردسال موقع تماشای آن، با شخصیت ها و داستان همراه می شود و از این طریق، به اهمیت و ارزش استفاده از تولیدات ملی پی می برد.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی سیما
ارسال دیدگاه