فراخوان مقاله هفتمین همایش دانشگاهی ادبیات کودک
هفتمین همایش دانشگاهی ادبیات کودک، تازههای نقد و نظریه ادبیات کودک و نوجوان فراخوان داد.
به گزارش کودک پرس ، هفتمین همایش دانشگاهی ادبیات کودک، تازههای نقد و نظریه ادبیات کودک و نوجوان فراخوان ارسال مقاله داد.
برگزارکننده این همایش مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز با همکاری معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
در فراخوان این همایش که اردیبهشت 1398 در دانشگاه شیراز برگزار میشود، آمده است:
:«مرکز مطالعات ادبیات کودک هفتمین همایش دانشگاهی خود را با هدف ارائه تازهترین بحثها در قلمرو نقد و نظریه ادبیات کودک برگزارمیکند. از همه استادان، پژوهشگران، منتقدان و دانشجویان دورههای تحصیلات تکمیلی دعوت میشود با فرستادن چکیده پژوهشهای خویش به دبیرخانهی همایش و شرکت در این همایش زمینه را برای شکلگیری تازهترین بحثها در قلمرو اعلامشده فراهمآورند.
موضوعهای پیشنهادی به شرحی است که در پی میآید اما طبیعتاً محدود به این موارد نیست و شورای علمی همایش از هر بحث تازه دیگر نیز استقبالمیکند:
در حوزه بحثهای موضوعی و محتوایی: سوژگی (subjectivity)، دورَگِگی (hybridity)، دیگرانگی، کودکزدایی، گفتوگومندی و چندصدایی، توانمندسازی، ایدئولوژی، جنسیت، چندفرهنگی، آرمانشهر و دُژآرمانشهر (یوتوپیا و دیستوپیا)، بازتاب بدن، بازنمایی سنت، مدرنیزم و پسامدرنیزم در ادبیات کودکان و نوجوانان
در حوزهی رویکردها: کودکگرایی و بزرگسالگرایی، استعماری و نواستعماری، زیستبومگرایی، بررسیهای فرهنگی و اجتماعی، بررسیهای تطبیقی، ساختزدایی، زنمحوری، بررسیهای ایدئولوژیک، بررسیهای مخاطبمحور
در حوزهی زیباییشناسی:
زیباییشناسی کتابهای تصویری: برهمکنش متن و تصویر در کتابهای تصویری، پرامتنهای کتابهای تصویری، شخصیتپردازی، زمان، مکان و حرکت در کتابهای تصویری، تمرکززدایی در کتابهای تصویری، رمانهای گرافیکی، بینامتنیت در کتابهای تصویری، نظریه مستقل کتابهای تصویری
زیباییشناسی رمان نوجوان: تفاوتهای رمان نوجوان با دَستانهای کودکان (children’s fictions)، تفاوتهای رمان نوجوان با رمان در جریان عمدهی ادبی، بینامتنیت در رمان نوجوان
زیباییشناسی شعر کودک و نوجوان
در حوزهی مخاطبشناسی: تازهترین بحثها در روانشناسی، جامعهشناسی و فلسفهی کودکی و نوجوانی و تلویحات آن برای نقد و نظریه ادبیات کودک و نوجوان، تحولات معنای کودکی و نوجوانی در عصر تحول رسانه و ارتباط آن با نقد و نظریه ادبیات کودک
در حوزه بازنگاری، بازنویسی و بازآفرینی: تازهترین بحثها در زمینهی بازنویسی و بازآفرینی بهطور کلی، تازهترین بحثها در زمینهی آثار بازنگاری (کتابهای تصویری بازنوشته و بازآفریده)
چند توضیح:
- ضروری است مقالهها و بحثهای نظری با تحلیل نمونههای مشخص ادبی همراه باشند.
مقالههایی که به آثار خارجی میپردازند به شرطی بررسیمیشوند که تطبیقی باشند و نمونهی ایرانی نیز در بررسی خود داشتهباشند.
چکیدهها حداکثر در 400 واژه، دربردارندهی هدف، ضرورت، پرسشها، روش و اشارهای کوتاه به پیشینه باشد. در پایانِ چکیده، کلیدواژگان (حداکثر پنج واژه)، و در عنوان وابستگی نویسنده (نویسندگان) مقاله و نشانی الکترونیک نویسنده اصلی آوردهشود. خواهشمند است رزومه کوتاه محققان (حداکثر یک صفحه) نیز پیوست چکیده باشد.
زمانبندي فرستادن چكيده و اصل مقالهها:
آخرين زمان براي فرستادن چكيدهي مقالهها: 29/12/97
زمان دريافت پاسخ هيأت علمي همايش در مورد چكيدهها: 18/1/98
- همه چکیدههای پذیرفتهشده در مجموعه چکیدههای مقالههای همایش بهچاپمیرسند. همچنین مقالههایی که بتوانند شاخصهای لازم علمیپژوهشی را داشته باشند در ویژهنامه نقد و نظریهی ادبیات کودک در مجله علمی پژوهشی مطالعات ادبیات کودک داوری و چاپ خواهندشد.
نشانی الکترونیک همایش:
koodak@rose.shirazu.ac.ir
تلفن دبیرخانه همایش:
07132283080»
منبع: ایبنا
ارسال دیدگاه