دلهره‌های نداشتن حامی مالی عاملی تاثیرگذار در کیفیت برنامه‌های تلویزیونی

به گزارش کودک پرس ، محمود سلامیان درباره‌ی برنامه کودک «مل مل» اظهار کرد: «مل مل» پنجشنبه گذشته به پخش خود در شبکه کودک سیما پایان داد؛ در حالی که در نظرسنجی‌های فصل زمستان سال ۹۶ رکورد مخاطبان خردسال و کودک این شبکه را شکست و در مجموع نظرسنجی‌های سال ۹۶ نیز جزو برنامه‌های محبوب‌ صداوسیما در حوزه خردسال و کودک شناخته شد.

او ادامه داد: البته اولین سری تولید «مل مل» در سال ۱۳۸۸ از شبکه دو و دور پیشین حضور دکتر میرباقری در معاونت سیما آغاز شد و در همان سال‌ها نیز جزو برنامه‌های پرمخاطب تلویزیون قرار داشت. تولید «مل مل» که از اسفند در شبکه کودک آغاز شد توانست در کمترین زمان و با توجه به وقفه چندساله در پخش و مشکلات و محدودیت‌های مالی، تعداد زیادی از مخاطبان را جذب کند و میزان رضایت مخاطبان را نیز به دست آورد.

 

تهیه‌کننده برنامه «مل مل» درباره توقف این برنامه گفت: با توجه به مشکلات عدیده مالی از سال ۹۶ ادامه تولید برنامه منوط به جذب مشارکت مالی (اسپانسر) شد و همین امر باعث توقف زودهنگام و دوباره این مجموعه پس از ۳۰ قسمت شده است.

او با انتقاد از جذب اسپانسر برای برنامه‌های کودک بیان کرد: برنامه‌هایی که به ویترین رسانه تبدیل شده‌اند و می‌توانند بیشترین کارکرد را برای ارتباط با مخاطبان گسترده خود داشته باشند نیاز به حمایت و توجه بیشتری دارند و منصفانه نیست که با همه پتانسیل‌های مثبت و مفیدی که در رسانه دارند منتظر جذب حامی مالی بمانند و سایه استرس قطع ارتباط با مخاطبان، ناکامی ایده‌ها و تلاش‌ها بر سر تیم سازنده باقی بماند.

 

کارگردان برنامه «مل مل» اضافه کرد: تداوم ارتباط با مخاطبانی که با برنامه همراهی می‌کنند و در شکل‌های گوناگون به ویژه فضای مجازی این استقبال و روحیه بانشاط خود را در رابطه با برنامه بروز می‌دهند، امری بسیار حیاتی و مهم در رسانه است.

سلامیان در پایان گفت: در طول سال‌هایی که مل مل از شبکه‌های دو، جام جم و کودک پخش شده در بسیاری از رویدادها حضور پررنگ و موثر داشته، بخصوص در سال ۸۸ و در حاشیه سفر رهبر معظم انقلاب به استان کردستان پخش زنده این برنامه در استان کردستان و در میان کودکان و نوجوانان کُرد، خاطرات شیرین و به یادماندنی را ثبت کرد. تیم تولید این برنامه با وجود آینده مبهمی که پیش رو دارند اما در حال طراحی ایده‌های جدید برای تداوم ارتباط با مخاطبان گسترده خود هستند.