به گزارش کودک پرس ، حامد اسماعیلی، مدیر شبکه ملی فرهنگ با اشاره به اهمیت آشنایی کودک با فضای مجازی، راهبرد شبکه ملی فرهنگ در این زمینه را ایجاد فضایی سالم و مفید برای کودکان دانست و گفت: در حال حاضر این راهبرد را زیستبوم مجازی درسا به عنوان بخش خصوصی به مرحله اجرا درآورده است.
وی به گستردگی دامنه فعالیت شبکه ملی فرهنگ اشاره و عنوان کرد: این شبکه با وجود برخورداری از 350 مرکز در سراسر کشور، در حال توسعه روابط با فعالان بخش خصوصی بوده و از این رو با انعقاد چند تفاهمنامه با زیستبوم مجازی درسا و ارتقای سطح این فعالیتها، این هدف را امکانپذیر میکند.
اسماعیلی خاطرنشان کرد: همافزایی فعالان حوزه کودک و نوجوان به منظور ارتقای برنامهسازی در فضای مجازی امری ضروری است و انعقاد تفاهم نامههایی با فعالان این حوزه نیز در همین خصوص شکل میگیرد.
وی با تاکید بر اهمیت توجه به خواست کودک و نوجوان در فرآیند برنامهسازی، گفت: اهمیت این مساله به دلیل وجود تفاوت فاحش نگرش و دیدگاههای موجود میان کودکان و بزرگسالان است؛ تفاوتی که در آن، کودک جذابیتها را میبیند اما بزرگسالان در قالب برنامهسازان، محتوای مفید و سالم را انتخاب میکند.
مدیر شبکه ملی فرهنگ همچنین ارتباط خانواده درسا و خانههای فرهنگ را ارتباطی دوسویه دانست که بر اساس آن، طرفین میتوانند از آن در جهت ارتقای کسب و کار خود بهره بگیرند.
بر اساس این گزارش، زیستبوم مجازی درسا با مرکز فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال نیز به تازگی 5 تفاهمنامه با استانهای کرمانشاه، زنجان، کاشان، بوشهر و فارس به امضا رسانده است.
ارسال دیدگاه