3926
۱۴ شهریور ۱۳۹۵

کارتون نمایشی (اون یکی ها) با هدف مصرف بهینه آب

کارتون نمایشی « اون یکی ها» برای مقطع کودک و نوجوان با هدف انتقال پیام مصرف بهینه آب و اقتصاد مقاومتی با زبان کودکی تعریف و ساخته شده است.

به گزارش کودک پرس    علی مختارزاده « اون یکی ها» را موجوداتی باستانی تصور کرد و گفت: این موجودات عجیب و غریب از تکنولوژی بویی نبرده اند و کارهایشان را می خواهند با جادو پیش ببرند.
وی افزود: برای انتقال پیام مصرف بهینه آب به کودکان و نوجوانان بهتر دیدیدم که از موجوداتی تخیلی و فرازمینی استفاده شود لذا شخصیت های پشمالوی (نیمبو) و (کومولو) را خلق کردیم. روزگاری سرزمین «اون یکی ها» پر باران بود و آنها هرگز به فکر نگاه داشتن آب های جاری سرزمین خود نبودند تا اینکه کشورشان خشک می شود و از خشکسالی ترک بر می دارد.
این کارگردان برنامه کودک ادامه داد: سرزمین پهناور آنها که به صورت معلق در آسمان است بواسطه خشکسالی به صورت تکه تکه از هم جدا شد. مادر روی تکه زمینی دیگر و بچه ها و پدر بر روی زمینی دیگر قرار گرفتند و در نهایت بالای سر مزرعه ای خانوادگی پیاده می شوند. به تدریج به غذای آدم ها، گیاهان، موبایل، تلویزیون و به خصوص برنامه کودک علاقه پیدا کرده و ماجراهای جالبی را به وجود آوردند.

 

636085241230420731

 

مختارزاده گفت: خانواده ای که در این مزرعه هستند قبلاً در شهر زندگی می کردند و برای اینکه اقتصادی مستقل با محصولات خود داشته باشند و روی پای خود بایستند به بیرون شهر رفته و مزرعه ای را راه اندازی کرده و محصولات ببسیاری را تولید می کنند. به عبارتی فرهنگ اقتصاد مقاومتی را به زبان ساده برای بچه ها تعریف می کنیم.
وی افزود: « اون یکی ها» چون تجربه خشکسالی را دارند درباره مصرف بی رویه آب به آدم ها هشدار می دهند. به عبارتی « اون یکی ها» آینه سال های آینده مردمانی هستند که قدر آب را نمی دانند و بی رویه اصراف می کنند و حتی می تواند آینده خود ما باشد.
این کارگردان تلویزیونی در پایان با انتقاد از کمبود بودجه تخصیصی به حوزه کودک و نوجوان، تصریح کرد: شخصیت های کارتونی بسیاری آن هم خارجی و با فرهنگی دیگر از طریق شبکه های ماهواره ای و سی دی های کارتونی در اختیار بچه های ایران قرار می گیرد اما در داخل مسئولین و نهادهای فرهنگی اهتمام جدی و بودجه کافی برای ساخت برنامه های حوزه کودک صرف نمی کنند و اگر هم باشد بسیار اندک است.

یادآور می شود برنامه « اون یکی ها» در 52 قسمت 30 دقیقه ای روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه هر هفته و ساعت 15 و 30 دقیقه از شبکه 2 سیما پخش می شود.
عوامل برنامه عبارتند از تهیه کننده لیلا مردانیان، کارگردان علی مختارزاده، نویسندگان لیلا گلدیس و مرضیه مختارزاده، بازیگران فریبا طالبی، امیر معراج، محمد حسین بلوکات و تارا وفاخواه.
صداپیشه ها آندارنیک خچومیان، مارال حاجی زاده و رکسانا گلزاده. موسیقی فرید فرزاد . شاعر ساغر مختاری.
مدیر تصویربرداری رسول خدا بنده لو، صدابردار حمید دژاکام، مونتاژ اسماعیل جعفری و محبوبه موسوی.
طراحان دکور امیر میرقاسمی و هومن معصومی. گریم مانیا محمدی
تن پوش ها حسین نوروزی، مسعود رضاخواه و سمانه شفیق پور
گرافیست: کوروش یگانه

 

 

 

منبع:    جام جم آنلاین

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار