جواد میلانی گفت: تسکین همواره با هدف حفظ منزلت انسانی کودکان مبتلا به سرطان و خانواده ها در تلاش استکه آنان شادمانه و امیدوارانه مراحل درمان را طی کنند و خانواده تنها به سلامت کودک خود بیاندیشد.

مدیرعامل موسسه تسکین اضافه کرد: خدمات این موسسه امروز از حالت شهرستانی به استانی تبدیل شده است.

وی به آمار جهانی اشاره کرد و افزود: طبق آمار سازمان بهداشت جهانی، در سال نزدیک به ۴۰۰ هزار کودک سرطانی در جهان شناسایی می‌شود.

میلانی گفت: بر اساس این آمار، کشورهایی که دارای درآمد متوسط به بالا هستند از هر ۵ کودک ۴ کودک از سرطان نجات پیدا خواهند کرد.

مدیرعامل موسسه تسکین ادامه داد: در کشورهای کم در آمد، این میزان ۲۰ درصد بوده و از هر ۵ کودک ۱ نفر درمان می‌شود.

میلانی به تعداد بهبود یافتگان کودکان سرطانی در ایران اشاره کرد و گفت: میزان درآمد ایران در بین کشورهای دنیا، متوسط به پایین بوده و در بهترین شرایط ۲۰ کودکان مبتلا به سرطان درمان می‌شوند.

وی گفت: بر اساس یک برنامه جهانی کشورها در نظر دارند، تا سال ۲۰۳۰ میزان درمان کودکان مبتلا به سرطان به ۶۰ درصد برسانند.

مدیرعامل موسسه تسکین تاکید کرد: در درمان سرطان دو آیتم مهم زیرساخت های درمانی مورد نیاز و میزان دسترسی مردم و استفاده از آن ها اهمیت بالایی دارد.

وی گفت: در موسسه تسکین کودکانی وجود دارند که ۷ سال است تحت درمان هستند.

میلانی گفت: یکی از دلایل پایین بودن میزان درمان در کشورهای با درآمد کم، عدم توانایی خرید دارو می باشد بطوریکه فقط قلم دارو همچون میلوتارک برای یک دوره درمان حدود ۹۰۰ میلیون تومان هزینه در بر دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تبریز یکی از قطب های پزشکی کشور به شمار می رود، موسسه تسکین نیز نه تنها به آذربایجان شرقی بلکه به ۵ استان مجاور نیز خدمات ارائه می دهد.

میلانی به اهم برنامه های موسسه تسکین اشاره کرد و گفت: بیشترین تمرکز موسسه تسکین تامین زیرساخت های درمانی و تامین هزینه های درمانی و حمایتی است.

وی ادامه داد: تحویل تخت های استاندارد بستری، تهیه تمام امکانات مورد نیاز درمانی و رفاهی، نصب پارتیشن های هود شیمی درمانی درمانگاه خون، تامین لوازم بهداشتی مورد نیاز کودکان مبتلا به صورت روزانه، تکمیل طرح کنترل عفونت بیمارستانی، افتتاح و تجهیز  اتاق بازی کودکان مبتلا، تجهیز آشپزخانه در بخش خون و آنکولوژی بیمارستان کودکان از جمله خدمات موسسه تسکین است.

میلانی تاکید کرد: پس از انجام این اقدامات در طول ۱۴ ماه، میزان مرگ و میر ناشی از عفونت در بخش کودکان سرطانی صفر شد.

وی در ادامه گفت: از سال ۹۸ هزینه های درمانی کودکان مبتلا به سرطان تحت حمایت مالی موسسه تسکین قرار گرفته اند.

مدیرعامل موسسه تسکین گفت: میزان این حمایت بسته به شرایط از ۸۰ الی ۱۰۰ درصد بوده و شامل دوره زمانی قبل از درمان، حین درمان و بعد از درمان می‌شود.

وی افزود: در جریان زلزله خوی و قطور برای خانواده هایی که دارای کودک سرطانی بودند، منزل تهیه و در اختیار آنها قرار داده شد.

میلانی به تعداد کودکان تحت درمان اشاره کرد و کفت: تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۱۹۸۱ پرونده در موسسه تسکین تشکیل و ۶۳۵ کودک نیز تحت درمان قرار دارند.

وی تاکید کرد: ۶۸۶ کودک نیز بهبود یافته و به زندگی عادی خود بازگشته اند که شامل ۳۵ درصد کودکان تحت درمان بوده و بالاتر از رنج جهانی می‌باشد.