254865
۲۰ مرداد ۱۴۰۳
مؤسسه فلسطینی:

۷۰ درصد شهدا و مجروحان غزه زن و کودک بودند

بر اساس گزارشی که توسط بنیاد محلی توانمندسازی فلسطین تهیه شد، تحقیقات حقوق بشری نشان داد که ۷۰ درصد از شهدا و مجروحان جنگ اسرائیل در نوار غزه را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند.

به گزارش کودک پرس ، وبگاه عرب ۴۸ نوشت: عدی ابو کرش، مدیرکل این بنیاد، طی یک کنفرانس مطبوعاتی که روز پنجشنبه در شهر رام الله برگزار شد، توضیح داد که این گزارش بر جنبه‌های متعدد زندگی مردم فلسطین بویژه زنان و کودکان تمرکز می‌کند و گروهی از متغیرهای روانی و اجتماعی را که زنان فلسطینی از آن رنج می برند، روشن می‌کند.

وی با بیان اینکه فقدان ابزار بهداشتی بهداشتی منجر به ابتلای نسلی از زنان به بیماری‌های مزمن شده است، تصریح کرد: بسیاری از زنان در سایه شهادت سرپرست خانواده مسئولیت حمایت از خانواده خود را بر عهده گرفته اند و ۴۰ درصد از زنان گاهی غذای روزانه دریافت می‌کنند و ۲۹ درصد نیز غذای روزانه دریافت نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: ۷۸ درصد زنان در اثر امواج مکرر آوارگی و زندگی در چادرهای شلوغ و فشرده، حریم خصوصی ندارند.

ابو کرش افزود که در ده‌ها هزار خانواده، زنان قادر به تامین منابع سوخت نیستند و در معرض سوخت هیزم هستند که سیستم بهداشتی زنان در نوار غزه را تهدید می‌کند.

وی افزود: ۶۸ درصد زنان در معرض خشونت فیزیکی و ۷۳ درصد در معرض خشونت روانی در مکان‌های آوارگی در زمان جنگ قرار دارند، زیرا وظیفه تامین غذا در اثر شهادت نان آور خانه را بر عهده دارند و ۸۹ درصد زنان از علائم افسردگی و شوک رنج می‌برند و تاکید می کنند که اثرات روانی که زنان در معرض آن قرار می گیرند، پس از جنگ باقی خواهد ماند.

مونا الخلیلی، وزیر امور زنان نیز گفت که زنان تاوان تجاوز به نوار غزه را می پردازند و عواقب آوارگی اجباری، تأمین مسکن، لباس و آب برای خانواده خود و حفظ از آنها را متحمل می‌شوند.

او ادامه داد که پرخاشگری فقط اعداد و درصد نیست، زیرا هر فردی در این بخش داستانی دارد و گذشته، حال و آینده دارد و رویاهای آینده دارد.

الخلیلی افزود: دختران با تخریب مدارس و هدف قرار دادن مدارس، معلمان و دانش آموزان نگرانی خود را نسبت به آینده خود به دلیل محرومیت از تحصیل و تحصیلات دانشگاهی و تأثیر تجاوزات بر بافت اجتماعی ناشی از آوارگی و آوارگی اجباری ابراز کردند. سختی تامین مایحتاج زندگی و خشونت روانی بالاترین میزان خشونتی را که زنان در جریان تهاجم در معرض آن قرار داشتند، به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: تن‌ها مواد منفجره رها شده توسط اشغالگران در نوار غزه جان شهروندان زن را تهدید می‌کند، زیرا بسیاری از زنان از برخورد با بقایای تجاوز که آینده آنها را تهدید می‌کند، آگاهی ندارند.

وی افزود: دولت فلسطین برنامه‌هایی را برای تضمین ورود کمک‌های بشردوستانه تدوین کرده است، نیازهای زنان را در نظر گرفته است و تعدادی نشست بین المللی با همه شرکا ترتیب داده است تا زنان را در روند امداد رسانی و برنامه‌های امدادی آینده مشارکت دهند.

وی خاطرنشان کرد که این وزارتخانه برای تدوین سیاست‌های آینده، مستندسازی آثار تجاوز به زنان در نوار غزه و کرانه باختری از جمله بیت المقدس، و ارائه آنها به دادگاه های بین المللی برای مجازات اشغالگران، بر تحقیقات و حقایق تکیه می‌کند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار