254792
۱۱ مرداد ۱۴۰۳
مرگ حین تحصیل

مرگ هزار کودک بومی مدارس آمریکا در سال‌های ۱۸۱۹ تا ۱۹۶۹

نزدیک به ۱۰۰۰ کودک سرخپوست آمریکایی، بومی آلاسکا و بومی هاوایی در حین تحصیل در مدارس شبانه روزی جان خود را از دست دادند.

به گزارش کودک پرس ، نیویورک تایمز نوشت: بر اساس گزارشی که روز سه شنبه از سوی وزارت کشور منتشر شد، نزدیک به ۱۰۰۰ کودک سرخپوست آمریکایی، بومی آلاسکا و بومی هاوایی در حین تحصیل در مدارس شبانه روزی که توسط دولت ایالات متحده به منظور از بین بردن روابط قبیله‌ای و مراسم فرهنگی آن‌ها ایجاد شده بود، جان خود را از دست دادند.

نخستین بار در تاریخ کشور، دولت آمریکا نقش خود را در اداره مدارس شبانه روزی سرخپوست‌ها برای جذب اجباری کودکان سرخپوست پذیرفته است و تلاش می‌کند تا ما را در مسیری قرار دهد تا از زخم‌های آن مدارس التیام یابد. برایان نیولند، معاون وزیر کشور در امور سرخپوست‌ها در این ماه نامه‌ای به دب هالند، وزیر کشور نوشت که در این گزارش گنجانده شد.

این گزارش از دولت آمریکا می‌خواهد که عذرخواهی کند و «راهی برای ترمیم زخم‌ها ترسیم کند». توصیه‌های این گزارش شامل ایجاد یک بنای یادبود ملی برای بزرگداشت مرگ این کودکان و آموزش به عموم، سرمایه گذاری در تحقیق و کمک به جوامع بومی برای بهبود استرس و آسیب بین نسلی و احیای زبان‌های بومی است.

از اوایل دهه ۱۸۰۰ تا اواخر دهه ۱۹۶۰، دولت ایالات متحده کودکان بومی را از خانواده‌ها و خانه هایشان جدا کرد و آن‌ها را به مدارس شبانه روزی فرستاد و در آنجا به زور جذب جامعه آمریکا شدند.

بر اساس گزارش تحقیقی منتشر شده در روز سه شنبه، آمریکا به پول امروز نزدیک به ۲۵ میلیارد دلار برای این تلاش جامع هزینه کرده است؛ از جمله راه اندازی ۴۱۷ مدرسه در ۳۷ ایالت و منطقه که در آن کودکان مورد آزار جسمی و جنسی قرار می‌گرفتند. آن‌ها همچنین وادار به پذیرش مسیحیت شدند و به دلیل صحبت کردن به زبان بومی خود مجازات شدند.

در این گزارش تقریباً ۱۹۰۰۰ کودک که بین سال‌های ۱۸۱۹ تا ۱۹۶۹ در مدارس دولتی تحصیل می‌کردند با نام شناسایی شده اند؛ اگرچه وزارت کشور اعتراف می‌کند که شمار این کودکان بیشتر بوده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار