موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل/فرزند
254546
۳۱ تیر ۱۴۰۳
اسلام در آلمان

صدور مجوز تأسیس نخستین مهد کودک اسلامی در شمال آلمان

درحالی که مقامات شهر نویمونستر در شمال آلمان مجوز فعالیت نخستین مهد کودک اسلامی شهر را صادر کردند این اقدام واکنش‌‌ها و بحث‌های زیادی را در پی داشته است.

به گزارش کودک پرس ، شهر نویمونستر در ایالت شلسویگ-هولشتاین آلمان، ساخت اولین مهد کودک اسلامی خود را تصویب کرد.

این اقدام بحث‌هایی را در مورد ادغام فرهنگی و آموزش دینی به راه انداخته است. این مرکز ۲۵۰۰ متر مربعی که قرار است در سال آینده افتتاح شود ظرفیت پذیرش ۶۰ کودک را دارد و توسط مسجد محلی وابسته به انجمن مراکز فرهنگی اسلامی مستقر در کلن (VIKZ) حمایت مالی می‌شود.

شورای شهر نویمونستر با ۴۴ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و یک رأی ممتنع با اکثریت قاطع به این پروژه رأی مثبت داد. بابت شود اولدهوس(Babett Schwede-Oldehus)، رئیس کمیته اجتماعی و بهداشتی اتحادیه دموکرات مسیحی(CDU) این ابتکار را نوعی غنی‌سازی فرهنگی توصیف کرد.

با این حال، این تصمیم به دلیل گزارشی که در سال ۲۰۰۴ به سفارش سازمان دولتی (Hessian Ministry of Social Affairs) در ویزبادن تهیه شده بود، نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است. این گزارش که توسط اورسولا اشپولر اشتگمان، کارشناس امور ترکیه تهیه شده است، از اقامتگاه‌های دانشجویی تحت مدیریت VIKZ به دلیل ممانعت از ادغام و آموزش ایدئولوژی دینی به دانشجویان انتقاد می‌کند. این گزارش ادعا کرد که این دانشجویان آموزش‌هایی در جهت مبارزه با تأثیرات مسیحیت، غرب و قانون اساسی آلمان می‌بینند.

با وجود این نگرانی‌ها، گردانندگان مهد کودک اعلام کرده‌اند که این مرکز، کودکان غیر مسلمان را نیز می‌پذیرد و از آلمانی به عنوان زبان اصلی استفاده می‌کند. شهرداری این شهر برای هزینه تجهیزات ۲۵۰,۰۰۰ یورو یارانه پرداخت می‌کند و هزینه‌های اجاره سالانه ۱۸۰,۰۰۰ یورویی آن را پوشش می‌دهد.

تأیید مجوز فعالیت این مهد کودک اسلامی در بحبوحه بحث ملی گسترده در مورد مهاجرت و ادغام صورت می‌گیرد. نظرسنجی‌های اخیر حاکی از افزایش نگرانی عمومی در مورد مهاجرت از کشورهای اسلامی است و اکثریت آلمانی‌ها از محدودیت‌های این مهاجرت حمایت می‌کنند.

در حالی که آلمان با کمبود مهد کودک دست و پنجه نرم می‌کند، مهد کودک جدید در حال حاضر ۱۳ کارمند را جذب کرده است. VIKZ قصد دارد شبکه مهد کودک خود را در سراسر آلمان گسترش دهد و شعبه‌هایی از آن در برلین و دورتموند در حال فعالیت هستند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار