253911
۰۵ تیر ۱۴۰۳
سازمان غذا و دارو

همکاری بیمه سلامت با سازمان غذا و دارو برای تامین شیرخشک‌ کودکان

مدیرکل امور فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: سازمان بیمه سلامت در زمینه تامین شیرخشک کودکان همراهی و همکاری خوبی داشته است و مقرر شد این سازمان مابه‌التفاوت هزینه ۱۰ قوطی شیرخشک که برای کودک زیر دو سال مصرف می‌شود را پرداخت کند.

به گزارش کودک پرس ، علیرضا رستمی درباره اقدامات سازمان غذا و دارو برای اصلاح سیاست‌های ارزی شیرخشک اظهار کرد: سازمان غذا و دارو سال ۱۴۰۲ اقدامات لازم را برای اصلاح سیاست‌های ارزی شیرخشک‌های رگولار و رژیمی انجام داد.

وی افزود: مقرر شده است تا یارانه اعطایی دولت به جای کارخانه داروسازی به سمت مصرف‌کننده نهایی سوق داده شود تا هزینه اضافی برای مصرف‌کنندگان به همراه نداشته باشد و عرضه شیرخشک‌ها به مصرف‌کننده نهایی با یارانه اعطا شود.

مدیرکل امور فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: سازمان بیمه سلامت در این زمینه همراهی و همکاری خوبی داشته است و مقرر شد سازمان بیمه سلامت مابه‌التفاوت هزینه ۱۰ قوطی شیرخشک که برای کودک زیر دو سال مصرف می‌شود را پرداخت کند.

رستمی ادامه داد: نرخ ارز ماده اولیه شیرخشک برای مصرف‌کننده نهایی تا ۱۰ قوطی تغییر نمی‌کند، همچنین لازم است بدانیم کودک هم بیش از ۱۰ قوطی شیر در یک ماه را مصرف نمی‌کند، حتی ممکن است کودک به صورت میانگین هشت قوطی شیرخشک در ماه استفاده می‌کند، اما چنانچه کودکی بیش از ۱۰ قوطی شیرخشک نیاز داشته باشد، خانواده‌اش می‌توانند تهیه کنند، اما از یارانه بهره‌مند نمی‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است گاهی تخلفاتی رخ دهد و در حالی که فردی سهمیه دریافت شیرخشک با یارانه را دارد، داروخانه از تحویل شیرخشک یارانه‌ای خودداری کند، اما باید بدانیم تعداد این داروخانه‌ها بسیار اندک است و کمتر از ۰.۵ درصد داروخانه‌ها را شامل می‌شود و داروخانه‌ها همکاری بسیار خوبی در این زمینه دارند، این موضوعات رصد و پیگیری می‌شود و به‌طور قطع با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار