253887
۰۴ تیر ۱۴۰۳
تغذیه کودکان غزه

مسمومیت ده‌ها کودک گرسنه در غزه به علت خوردن غذای فاسد

ده‌ها کودک فلسطینی بعد از خوردن غذای فاسد در شمال نوار غزه راهی بیمارستان شدند.

به گزارش کودک پرس ، این اتفاق، صبح روز یکشنبه، در مدرسه «شیماء» در بیت لاهیا (شمال نوار غزه ) رخ داده؛ مدرسه‌ای که ده‌ها آواره فلسطینی در آنجا اسکان دارند.

بر اساس این گزارش، آوارگان فلسطینی به علت گرسنگی شدید به خوردن مواد غذایی تاریخ‌گذشته روی آورده‌اند. دست‌کم 60 فلسطینی -اکثرا کودک- بعد از مسمومیت به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند.روابط عمومی دولت غزه نیز با انتشار بیانیه‌ای به این اتفاق واکنش نشان داد و اعلام کرد که منتظر گزارش وزارت بهداشت درباره علل مسمویت است.دولت غزه در ادامه رژیم اسرائیل را مسئول مسمویت غذایی کودکان دانست و اشاره کرد که به علت بسته بودن گذرگاه‌های مرزی مواد غذایی تازه به آوارگان فلسطینی نمی‌رسد.دولت غزه همچنین گفت: «ما در برابر یک صحنه فاجعه‌بار در غزه هستیم و جهان دست روی دست گذاشته و نظاره‌گر است. شمال نوار غزه در مصیبت به سر می‌برد.»

تمام گذرگاه‌های مرزی نوار غزه تحت اشغال نیروهای رژیم صهیونیستی قرار دارند و ارتش اسرائیل تنها به بخش محدودی از مواد غذایی اجازه ورود به این منطقه را می‌دهد.بسیاری از نهادهای بین‌المللی تاکنون هشدار داده‌اند که فلسطینیان با گرسنگی و قحطی دست و پنجه نرم می‌کنند و نیاز مبرمی به غذا و دارو دارند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار