253363
۱۲ خرداد ۱۴۰۳
جنگ غزه

۲۸ هزار نوزاد در غزه از حداقل امکانات برخوردار نیستند

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: بنابر اعلام هلال احمر غزه تاکنون هزاران کودک بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند و ۲۸ هزار نوزاد و مادران آنها نیز از حداقل امکانات برخوردار نیستند.

به گزارش کودک پرس ، پیرحسین کولیوند روز پنجشنبه در نخستین کنگره ۲ هزار و ۵۰۰ شهید امدادگر دفاع مقدس و مقاومت و یادواره ۳۰ شهید امدادگر استان زنجان، افزود: هم اکنون بیش از ۷۸ هزار نفر از مادران باردار در غزه، زیر بمباران ها از خدمات مورد نیاز محروم مانده اند.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه جنگ غزه در حال حاضر ۱۰ هزار مجروح دارد که امکان ارائه هیچ خدمت پزشکی به آنها وجود ندارد، تصریح کرد: دولت مصر توان ارسال فقط ۳۰ درصد کمک‌ها را دارد و بقیه از بین می‌روند و همین ۳۰ درصد هم در مسیر به دلایل مختلف آسیب می‌بیند.

وی در ادامه با بیان اینکه فرهنگ شهادت تداوم حرکت به سوی کمال و کار امدادگران مصداق جهاد است، افزود: قدم برداشتن در حفظ و یاد شهید کار جهادی و برگزاری یادواره های شهدا فراهم کننده این امر است.

کولیوند با تقدیر از بانیان این کنگره که ویژه شهدای امدادگر است، افزود: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری حفظ و یاد شهید جهاد محسوب می‌شود پس تا می‌شود باید در این بخش فعالیت کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه گویا خدا شهدا را انتخاب می‌کند و در واقع شهدا با خداوند معامله و بهترین را انتخاب کردند، اضافه کرد: شهدا جانانه از آرمان‌ها دفاع کردند و از خود گذشتند تا ایران و ایرانی بماند و خداوند فرمود که شهدا زنده هستند و از خود خداوند روزی می‌گیرند.

وی زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا را وظیفه همگانی دانست و ادامه داد: یاد و خاطره و داغ شهدا هیچ وقت کهنه نمی‌شود.

کولیوند با بیان اینکه شهدا علاوه بر آبادانی دنیای ما آخرت خود و ما را هم آباد می‌کنند، افزود: شهدا از اعمال ما آگاه هستند و شهید وقتی شهید می‌شود که موقع گرفتن پاداشش می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر با گرامیداشت یاد شهدای خدمت از جمله رئیس‌جمهور شهید، گفت: ساده‌زیستی، مردمی بودن و تشنه خدمت بودن از شاخصه‌های این شهدا بود که پاداش آنها هم شهادت شد.

وی ادامه داد: شهادت شهدای خدمت داغ بزرگی برای ما، ولی گوارای وجود خودشان بود، چرا که پاداش خدمت خودشان را گرفتند.

کولیوند به پیام مقام معظم رهبری به جوانان حامی فلسطین در کشورهای مختلف اشاره و تصریح کرد: این جوانان آزادگی خود را در این برهه از تاریخ اثبات کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم خدمت رسانی به خانواده های شهدا تاکید کرد و گفت: طرح ارایه خدمات درمانی و دارویی به خانواده های شهدا و جانبازان که توسط هلال احمر زنجان شروع شده، اقدام ارزشمند و درخور توجهی است.

در ادامه این مراسم از خانواده های ۳۰ شهید امدادگر استان زنجان تجلیل شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار