به گزارش کودک پرس ، محمدرضا ابراهیمی با بیان اینکه نبض آینده جامعه در مدارس تشکیل میشود، اظهار کرد: هر نوع توجهی به آموزش و پرورش سرمایهگذاری برای آینده است، اکنون حال آموزش و پرورش خوب است و اقدامات خوبی انجام شده اما هنوز کافی نیست، تاحدودی کمبودها در حوزه تجهیزات و فضا و نیروی انسانی جبران شده است اما جای کار وجود دارد.
وی با بیان اینکه در سال گذشته مدارس اصفهان ۱۱ روز غیرحضوری و تعطیلی شد، افزود: تعطیلی ۶۰۰ هزار دانش آموز خسارت بزرگی است، استان اصفهان حدود یک میلیون نفر دانش آموز دارد، رشد دانش آموزی در استان اصفهان تقریباً چندین دهه است که صعودی است، اصفهان، کاشان، نجفآباد، خمینیشهر، شهرضا و … شاهد افزایش تعداد دانش آموز هستیم و در مناطق روستایی و شهرهای کوچکتر شاهد کاهش تعداد دانش آموز هستیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اعلام اینکه ناحیه ۵ آموزش و پرورش اصفهان در خانه اصفهان، ناحیه چهار آموزش و پرورش و برخوار بیشترین مدارس آسیب دیده از فرونشست را دارند، گفت: در شهرها با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم و ۱۵۰ مدرسه در استان تحت تاثیر فرونشست قرار دارند، بخش عمدهای از آنها با اقدامات فنی، مهندسی انجام شده در حال استفاده است و ۴۲ مدرسه از روند آموزشی خارج شده که فضای برخی جبران شده است.
وی چالش بزرگ آموزش و پرورش استان اصفهان را کمبود نیرو دانست و توضیح داد: دولت سیزدهم دانشگاه فرهنگیان را تقویت کرده و در سال ۱۴۰۰ در استان اصفهان ۲ هزار و ۳۰۰ دانشجو معلم را پذیرفتیم، در سال ۱۴۰۱ حدود ۲ هزار و ۷۰۰ نفر و در سال جاری سهمیه اصفهان برای استخدام در استان اصفهان ۳ هزار و ۸۶۰ نفر، البته این عدد به صورت کامل محقق نمیشود چرا که در برخی از مناطق کد رشتهها به حد نصاب نمیرسد، انتظار داریم در سال آینده حدود سه هزار و ۶۰۰ نفر جذب شوند.
ابراهیمی تصریح کرد: حدود ۵۰ هزار دانشآموز تبعه در مدارس استان داریم که از این تعداد ۲۰ هزار نفر در شهر اصفهان هستند. سال گذشته طرحی را برای توزیع اتباع در مدارس استان در دستور کار قرار دادیم، اما امر طبیعی است که وقتی در یک منطقه تعداد زیاد اتباع را داشته باشیم تعداد دانش آموزان نیز زیاد خواهد بود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه حدود ۸ هزار و ۳۰ نفر دانش آموزان بازمانده از تحصیل کشف شدند، گفت: که ۹۸ درصد بازگشت به مدرسه دارند و ۲ درصد نیز هنوز جذب نشدهاند. در استان اصفهان مدارسی ۲ مدرسه برای کودکان کار فعال شده است، در منطقه زینبیه نیز خیری در حال ساخت مدرسهای برای این دانش آموزان است. وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر چگونگی اجرای طرح «نماد» با هدف کاهش آسیبهای اجتماعی دانشآموزان، خاطرنشان کرد: همه نهادها باید همکاری لازم را برای اجرای طرح نماد انجام دهند، ۱۴ دستگاه برای این طرح مسئولیت دارند اما همکاری لازم را نمیکنند و آموزش و پرورش در این زمینه به تنهایی وارد عمل شده است. هدف جذب مشاور را در استان اصفهان داریم، آماری از تعداد دانش آموزان معتاد نداریم اما در مدرسه استعمال مواد مخدر نداریم.
ارسال دیدگاه