250679
۲۰ دی ۱۴۰۲
سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک

مهدهای کودک غیر مجاز پلمب می‌شوند

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک اعلام کرد: مهدهای کودک غیر مجاز ابتدا اخطار قانونی می‌گیرند و اگر به اخطارها توجه نکنند، پلمب می‌شوند.

به گزارش کودک پرس ، مجتبی همتی‌فربا اشاره به تعداد مهدکودک‌های سازماندهی شده گفت: ما در سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک به عنوان نهادی ملی مسئولیت‌های زیادی داریم و اقدامات زیادی در بخش‌های مختلف انجام میدهیم که بخشی از این فعالیت‌ها مرتبط با مهدهای کودک و پیش دبستانی هاست.

وی با تصریح اینکه در موضوع مهدکودک‌ها نیز اقدامات گوناگونی صورت گرفته تصریح کرد: ۳۱ هزار و هفتصد مرکز به عنوان کودکستان در فرایند تطبیق قرار گرفته که شناسایی و ساماندهی شدند. در این فرایند استانداردهای ملک و تجهیزات، موسس، مدیر و مربی بررسی شده است.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ادامه داد: در حوزه ایجاد مهد کودک ها، مراکز حقوقی نیز مجوزهایی برای برخی کودکستان‌ها صادر کردند که رایزنی اولیه برای اقدام آن‌ها از طریق مجوز حقوقی انجام شده است تا ذیل این سازمان قرار بگیرند. برخی نیز در حال فعالیت به صورت غیرمجاز هستند که با آن‌ها برخورد شده و اخطار قانونی به آن‌ها داده شده است؛ اگر به این اخطار توجه نشود این مراکز پلمب خواهند شد.

همتی‌فر درباره توسعه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در استان‌ها و دایر شدن شعبات آن نیز گفت: ما نیاز به واحدهایی در استان‌ها داریم، اما تلاش میکنیم از بسترهای غیرحضوری استفاده کنیم. البته برنامه این را داریم تا از بازوهای نظارتی خود استفاده کنیم و با جذب نیرو شعب استانی خود را نیز داشته باشیم. در این زمینه نیروها نیز بر اساس چارچوب قانونی استخدام و از سیستم آموزش و پرورش جذب خواهند شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار