برگزاری نشست کتاب‌خوان و کارگاه آموزش داستان‌نویسی در قم

در ادامه سلسله نشست‌های آموزش داستان‌نویسی، معصومه میرابوطالبی نویسنده و مربی کانون ادبی، مفهوم صحنه و صحنه‌سازی و شباهت آن به عنصر توصیف در داستان را تشریح کرد و گفت: در صحنه‌پردازی نیازمند یک حرکت و پویایی هستیم، به‌گونه‌ای که تصویری از حرکت داستان در ذهن ما ترسیم شود. در «صحنه» نیز همانند «توصیف» باید جزئیات با دقت موردبررسی قرار گیرد. توصیف خوب به همراه صحنه‌سازی مناسب می‌تواند در جذب مخاطب تأثیرگذار باشد.

به گزارش کودک پرس،بخش کودک و نوجوان کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای میزبان کارگاه آموزش داستان‌نویسی و نشست کتاب‌خوان شد.

در ادامه سلسله نشست‌های آموزش داستان‌نویسی، معصومه میرابوطالبی نویسنده و مربی کانون ادبی، مفهوم صحنه و صحنه‌سازی و شباهت آن به عنصر توصیف در داستان را تشریح کرد و گفت: در صحنه‌پردازی نیازمند یک حرکت و پویایی هستیم، به‌گونه‌ای که تصویری از حرکت داستان در ذهن ما ترسیم شود. در «صحنه» نیز همانند «توصیف» باید جزئیات با دقت موردبررسی قرار گیرد. توصیف خوب به همراه صحنه‌سازی مناسب می‌تواند در جذب مخاطب تأثیرگذار باشد.

در ادامه هنرجویان به خوانش داستان‌های خود پرداختند و نقاط ضعف و قوت این داستان‌ها موردبررسی قرار گرفت. همچنین در این کارگاه آثار برگزیده مهدی آذریزدی به تفکیک گروه‌های سنی کودک و نوجوان معرفی و بررسی شد.

در نشست کتاب‌خوان نیز ۹ نفر از علاقه‌مندان به معرفی کتاب‌های خوانده‌شده خود پرداختند؛ طی این نشست کتاب‌های «شادکامی از دیدگاه پیامبر اعظم» نوشته عباس پسندیده؛ «مجموعه خون‌آشام» نوشته سیامک گلشیری؛ «فرزندان کاپیتان گرانت» نوشته ژول‌ورن؛ «باخانمان» نوشته هکتور مالو؛ «دایره المعارف کوچک من درباره دردها و بیماری‌ها» نوشته بنوا دلاندر؛ «راز قصر عجیب» نوشته جولی کمپل؛ «شاهزاده و گدا» نوشته مارک تواین ؛ «سرزمین اشباح» نوشته دارن شان و کتاب «هستی» نوشته فرهاد حسن‌زاده معرفی و ارائه شد.