بررسی ابعاد معناشناختی جشنواره فیلم كودک و نوجوان
کارشناسان رسانه معتقدند كه پس از اختراع سینما، آموزش و پرورش انسانی وارد فاز دیگری شده است. این فاز كه به گفته آنها مبتنی بر همكاری چندجانبه علوم انسانی و طبیعی در پیشبرد اهداف بلندمدت بشری برای ساختن دنیایی بهتر برای زیست انسانی و دوری از خشونت و آسیب هایی است كه بر اثر پیروی از خوی بهیمی طبیعت در انسان ته نشین شده است
به گزارش کودک پرس، کارشناسان رسانه معتقدند كه پس از اختراع سینما، آموزش و پرورش انسانی وارد فاز دیگری شده است. این فاز كه به گفته آنها مبتنی بر همكاری چندجانبه علوم انسانی و طبیعی در پیشبرد اهداف بلندمدت بشری برای ساختن دنیایی بهتر برای زیست انسانی و دوری از خشونت و آسیب هایی است كه بر اثر پیروی از خوی بهیمی طبیعت در انسان ته نشین شده است، همان ایده ای است كه می تواند زمین را به نوعی بهشت بازیافته مبدل سازد. این ایده اما زمانی به بار خواهد نشست كه آموزش از سنین پایه و به بهترین و جذاب ترین راه ممكن به مخاطب این آموزش ها انتقال داده شود. از همین رو و براساس تحقیقات به عمل آمده در حوزه جامعه شناسی آموزش در كشورهای پیشرفته، سینما حلقه مفقوده ای است كه می تواند جهان را از شر خشونت انسانی رهایی بخشد؛ سینمایی كه در آن زندگی انسانی به بهترین و سریع الانتقال ترین وجه ممكن نمایش داده می شود. از آن میان سینمای كودک به عنوان زیربنایی مستحكم شناخته شده است؛ چرا كه دست اندركاران این حوزه مجبورند تا سخت ترین مفاهیم زیستی را در قالب رویاهایی شیرین به مخاطبان خود عرضه كنند. جشنواره های فیلم كودک می توانند ضمن ایجاد اتمسفری چندفرهنگی، مخاطبان خود را وادار به انتخاب «هویت» كنند؛ مفهومی كه تمام زندگی زندگی انسان بر مدار آن می چرخد.
ارسال دیدگاه