یادداشت سجاد اسم حسینی درباره تبلیغات شبکه کودک سیما

مدیران شبکه کودک به یاد داشته باشند والدین بسیاری در اقصی نقاط میهن عزیزمان، کودکان‌شان را به سمت تماشای این شبکه سوق می‌دارند. مبادا اقداماتی از سر بی‌توجهی صورت پذیرد و کودکان ما را مورد آسیب قرار دهد.

به گزارش کودک پرس، سجاد اسم حسینی مدیر مسئول و صاحب امتیاز کودک پرس یادداشتی با موضوع تبلیغات گسترده در شبکه کودک سیما منتشر کرد.

 

در روزهای گذشته پیام‌های بسیاری از سوی والدین در خصوص پخش گسترده تبلیغات مختلف از شبکه کودک دریافت کردم که باعث شد چند خطی را در این رابطه بنویسم.

در ابتدا لازم است به پخش آگهی‌ها و تبلیغات مختلف شبکه کودک سیما نگاه دقیق‌تری داشته باشیم. آگهی‌های با ربط و بی ربطی که در ساعات مختلف کودکان معصوم کشور را مورد هدف قرار می‌دهد. متاسفانه شاهد آن هستیم استفاده از تبلت به دفعات و روزانه در این شبکه ترویج داده می‌شود، و جای تاسف دارد که در این شبکه مصرف تنقلاتی مضر مانند چیپس و پفک اشاعه داده می‌شود و همینطور جای تعجب است که تبلیغات اختصاصی ویژه بزرگسالان در شبکه کودک! نمایش داده می‌شود.

در ساعات تحویل سال نو، شبکه کودک در کنار شبکه خبر سیما(!) اقدام به پخش سخنان رهبر انقلاب کرد. بی‌شک پخش این برنامه و برخی شواهد دیگر نشان از داعیه ولایت‌مداری مدیران این شبکه دارد. اما مع الاسف مشاهده می‌شود برخی فعالیت‌ها و سیاست‌های این شبکه همسو با این ادعا نیست. اینکه رهبری مدام از پرهیز مصرف گرایی و تجمل گرایی در تربیت کودک سخن ‌می‌گویند و بر ضرورت عدم ایجاد این روحیات در شخصیت کودک تاکید دارند با این حجم از تبلیغات در این شبکه مغایر است.

اما توقع و انتظار مهمتری که از شبکه کودک سیما وجود دارد این است که در جهت رشد کودکان گام بردارد. رسالت اصلی این شبکه ایجاد بستری امن در فضای رسانه و مقابله با شبکه‌های پر زرق و برق بیگانگان در حوزه کودک است که سعی در تبلیغ مصرف گرایی و ایجاد انحرافات فکری و ذهنی در کودکان و همچنین تبلیغ سبک زندگی ناسالم دارند.

مدیران شبکه کودک به یاد داشته باشند والدین بسیاری در اقصی نقاط میهن عزیزمان، کودکان‌شان را به سمت تماشای این شبکه سوق می‌دارند. مبادا اقداماتی از سر بی‌توجهی صورت پذیرد و کودکان ما را مورد آسیب قرار دهد.