موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
253924
۰۶ تیر ۱۴۰۳
قطع عضو در غزه

هر روز ۱۰ کودک فلسطینی یک یا هر دو پای خود را از دست می‌دهند

اونروا از قطع یک یا دو پای ۲ هزار کودک فلسطینی طی جنگ غزه پرده برداشت و گفت: این رخداد بعضا در شرایط وحشتناک و بدون بیهوشی صورت می‌گیرد. 

به گزارش کودک پرس ،فیلیپ لازارینی، رئیس آژانس حمایت از آوارگان فلسطینی اعلام کرد که هر روز در غزه، به طور متوسط ۱۰ کودک یک یا هر دو پای خود را از دست می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس اونروا با استناد به آمار ارائه شده از سوی یونیسف گفت که این رقم حتی شامل از دست دادن بازو و دست‌ها نیز نمی‌شود و اگر قرار باشد قطع دست‌ها نیز محاسبه شود، تعداد بسیار زیادی از کودکان در این گروه قرار خواهند گرفت.

لازارینی تصریح کرد آمار فوق بدین معناست که طی بیش از ۲۶۰ روز جنگ، حدود ۲ هزار کودک یک پا یا هر دو پای خود را از دست داده‌اند و این در حالی است که قطع عضو در شرایط بسیار «وحشتناک» و گاهی بدون بیهوشی انجام می‌شود.

روز گذشته رسانه‌ها گزارش دادند که تا کنون بیش از ۲۱ هزار کودک فلسطینی در هرج و مرج جنگ غزه مفقود شده‌اند.

به گفته وزارت بهداشت غزه، دست کم ۳۴ نفر که بیشتر آنان کودک بودند، بر اثر سوء تغذیه شدید جان خود را از دست داده و بقیه نیز با گرسنگی شدید دست و پنجه نرم می‌کنند. این در حالی است که همزمان با افزایش گرمای هوا، بیماری‌های عفونی نیز در حال افزایش است و سازمان امنیت غذایی هشدار داده بیماری‌هایی مثل اسهال، یرقان و بیماری‌های تنفسی در صورت همراه بودن با گرسنگی می‌تواند ظرف چند روز جان یک کودک را بگیرد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار