موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/فرهنگ و رسانه
203204
۲۶ مرداد ۱۳۹۸

جشنواره کتابخوانی رضوی در اردکان پایان یافت

آیین اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و تقدیر از ۴۰ برگزیده شهرستانی در بخش‌های کودک، نوجوان، بزرگسال و خانوادگی در مصلی بزرگ شهر احمدآباد اردکان برگزار شد .

به گزارش کودک‌پرس ، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره به آمار منتشر شده توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص مطالعه در کشور گفت: ۵۸ درصد مردم مطالعه غیردرسی، دینی و آزاد دارند و عدم مطالعه در بین ۴۲ جامعه بسیار جای تامل دارد خصوصا اگر بدانیم سرانه مطالعه در ایران مناسب نیست.

محمدرضا تابش تصریح کرد: برای کشورمان که سابقه طولانی در علم و فرهنگ دارد این آمار قابل قبول نیست و باید تلاش شود فرهنگ کتابخوانی را از سنین کودکی گسترش یابد و کتاب هایی متناسب با سلایق و سنین مخاطبین عرضه گردد.
وی ادامه داد: اگر غفلت شود قطعا فضای مجازی که البته مزایای بسیاری نیز دارد؛ جایگزین و کتاب و مطالعه می شود.
نماینده مردم اردکان همچنین با بیان اینکه ۱۴ باب کتابخانه در شهرستان اردکان فعال است عنوان داشت: ایجاد فضاهای مناسب در کتابخانه ها، پارک ها و مکان های پرتردد و اجرای برنامه های جذاب و ایده محور می تواند در ایجاد بستری برای گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی موثر باشد.
مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد نیز در ادامه گفت: تاکنون ۹ جشنواره کتابخوانی رضوی برگزار شدکه برای سومین سال این نهاد افتخار میزبانی این رویداد بزرگ فرهنگی را دارد.
رقیه دوست فاطمیها ادامه داد: در سال جاری بیش از ۳۵ هزار نفر در این جشنواره شرکت کردند که رشد ۳۳ درصدی را نسبت به سال گذشته شاهد هستیم.
مدیرکل نهاد کتایخانه های عمومی یزد گفت: بیش از ۲۰ هزار نفر شرکت کنندگان در بخش آنلاین و ۱۵ هزار نفر نیز در بخش مکتوب شرکت کردند و یک پنجم آنها از شهرستان یزد بودند و به همین دلیل بیشترین برگزیده مربوط به مرکز استان است که ۶۰ نفر را شامل می شود.

 

 

 

 

منبع:

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار