195232
۱۵ بهمن ۱۳۹۷

۴۶۵هزار کودک سیستان و بلوچستان علیه فلج اطفال واکسینه شدند

معاون اجرایی مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان گفت: ۴۶۵ هزار کودک زیر پنج سال این استان در مرحله نخست طرح واکسیناسیون فلج اطفال علیه این بیماری واکسینه شدند.

به گزارش کودک پرس ، دکتر مهدی زنگنه اظهار داشت: مرحله نخست این طرح از 6 تا 9 بهمن با حضور سه هزار و 700 تیم سلامت به صورت خانه به خانه انجام شد.
وی ادامه داد: مرحله دوم این طرح نیز از چهار تا هفت اسفندماه در سراسر سیستان و بلوچستان اجرا می شود.
معاون اجرایی مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان با بیان اینکه خدمات سلامت مرز نمی شناسد گفت: در مرحله نخست این طرح تمامی کودکان اتباع کشورهای همسایه نیز تحت پوشش قرار گرفتند.

زنگنه بیان کرد: هدف از اجرای عملیات واکسیناسیون حفاظت از سلامتی فرزندان این مرز و بوم در برابر فلج اطفال است.
وی افزود: با وجود اینکه از سال 79 هیچ موردی از بیماری فلج اطفال در میان کودکان ایرانی سیستان و بلوچستان مشاهده نشده اما طرح واکسیناسیون برای ایمن سازی اطفال تا ریشه کنی کامل این بیماری اجرا خواهد شد.
به گزارش ایرنا فلج اطفال به عنوان یک بیماری ویروسی یکی از خطرناک ترین بیماری های عصر حاضر است که معمولا کودکان خردسال را مبتلا می کند و سبب فلج دائمی اندام های تحتانی به ویژه پاها می شود.

این بیماری بر اثر آلوده شدن با پلیوویروس رخ می دهد و ویروس آن از طریق تماس مستقیم فرد با فرد یا از طریق تماس با خلط آلوده دهان یا بینی بیمار و یا از طریق تماس با مدفوع آلوده منتقل می شود.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار