موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
186216
۳۰ آبان ۱۳۹۷
دبیر جشنواره کودک‌آنلاین در نشست خبری:

می‌خواهیم انحصار تولیدات محتوای نامناسب خارجی در حوزه کودک را بشکنیم

هادیان گفت: هم‌اکنون بخشی از پهنای باند کشور در اختیار تولیدات محتوای نامناسب خارجی است که با برگزاری این جشنواره، این پهنای باند در اختیار تولیدات داخلی هم قرار می‌گیرد.

به گزارش کودک پرس ، سیدجمال هادیان طبایی زواره دبیر جشنواره کودک آنلاین در نشست خبری معرفی این جشنواره با اشاره به برخی نگرانی‌های اولیاء نسبت به حضور فرزندان در فضای مجازی و بی‌اطلاعی از محتوای موجود یا عدم نظارت به دلیل مشغله‌های کاری، گفت: فرزندان ما از تولیدات خبری و رسانه ای استفاده می کنند که بیشتر آنها با سبک زندگی ایرانی و اسلامی مطابقت ندارد در صورتی که کشور دارای یک عقبه فرهنگی عمیق است که باید پیش رو آورده شود و برای استفاده در ویترین قرار گیرد و ما می توانیم با کمک بخش خصوصی و این عقبه فرهنگی، محتوای مناسب تولید کنیم.

هادیان با اشاره به اینکه در کل کشور استعداد ها و نهادی های مختلفی برای تولید محتوای کودکان وجود دارد، گفت: برای شناسایی این استعداد ها و هماهنگی این نهادها کار علمی کمتری انجام شده است و وزارت ارتباطات تصمیم دارد با بسترسازی در فضای مجازی در این حوزه به عنوان شتابدهنده و هماهنگ کننده بین دستگاهی عمل کند.

وی با عنوان اینکه ایده و ابتکار جشنواره کودک آنلاین مربوط به وزارت ارتباطات است، افزود: تمام استعداد ها از سراسر کشور که ایده ای مناسب و متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی ما داشته باشند می توانند در این جشنواره شرکت کنند و ایده های منتخب با تایید هیات داوران مورد حمایت قرار می گیرند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان اینکه در جشنواره کودکآنلاین اتکا بر بودجه دولتی وجود ندارد، تاکید کرد: وزارت ارتباطات ایده و ابتکار این جشنواره را ارائه کرده است و تمام هزینه های این جشنواره توسط اسپانسر پرداخت می شود که در حال حاضر همراه اول به عنوان اسپانسر اصلی حضور دارد و به تدریج حامیان مالی و معنوی دیگری نیز به این جشنواره اضافه می شوند.

وی در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره وظیفه وزارت ارتباطات در حوزه تولید محتوا، افزود: وزارت ارتباطات در این زمینه فقط به عنوان یک شتابدهنده برای تولید محتوای مناسب ویژه کودکان و نوجوانان در فضای مجازی عمل می کند و در این جشنواره سایر وزارتخانه ها و نهادهای مسوول مشارکت می کنند.

هادیان درباره جوایز این جشنواره با اشاره به اینکه اثر برتر 50 میلیون تومان دریافت می کند، گفت: در مجموع بیش از 200 میلیون تومان جایزه برای نفرات برتر در بخش های مختلف در نظر گرفته شده است و از تولید ایده های برتری که امکان تولید مداوم دارند با آموزش و معرفی تهیه کننده، حمایت می شود.

وی ارتقای سواد رسانه ای را یکی از اهداف مهم جشنواره کودک آنلاین عنوان کرد و افزود: در طول برگزاری این جشنواره کلاس های آموزشی در این حوزه برای مربیان و تشکل هایی که در این حوزه فعال هستند، برگزار می شود.

دبیر جشنواره کودکآنلاین در پاسخ به سوالی درباره کیفیت برگزاری این جشنواره نیز گفت: این جشنواره با همکاری افراد باتجربه و همچنین بنیاد سینمایی فارابی و انجمن سینمای جوان برگزار می شود و نمایندگان این سازمان ها در شورای سیاستگذاری این جشنواره حضور دارند.

وی به بخش وب سری و یا سریال اینترنتی در این جشنواره اشاره کرد و افزود: در این حوزه استعداد های بسیاری داریم که بخشی از آنها در حال فعالیت هستند و پیش بینی ما این است که بیش از هزار ایده در این بخش دریافت کنیم.

 

 

هادیان گفت: این جشنواره می تواند با حمایت اهالی رسانه جشنواره موفقی باشد بطوریکه از روز گذشته که فراخوان جشنواره منتشر شده تاکنون بیش از 30 ایده و فیلم در سایت جشنواره به ثبت رسیده است.

وی درباره بازاریابی تولیدات این حوزه نیز با اشاره به آنالیز و بررسی وضعیت بازار تولیدات کودک در فضای مجازی، افزود: بررسی و آنالیز این بازار نشان می دهد جای این تولیدات در کشور خالیست و به همین دلیل موضوع بازاریابی نیز در جشنواره کودکآنلاین دیده شده و کمپین بزرگی نیز آغاز بکار کرده است.

دبیر جشنواره کودکآنلاین، تصریح کرد: هم اکنون بخشی از پهنای باند کشور در اختیار تولیدات محتوای نامناسب خارجی یا در واقع حوزه ای که تسلطی بر تولید محتوای آن نداریم است که با برگزاری این جشنواره و افزایش تولیدات مناسب در این حوزه، این پهنای باند در اختیار تولیدات داخلی هم قرار می گیرد.

هادیان، یکی از اهداف این جشنواره را شکستن انحصار تولیدات خارجی در حوزه کودک در فضای مجازی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر تعدادی از نهادها و سازمان ها یا شرکت های خصوصی داخلی هم در این حوزه فعال هستند که می خواهیم با این جشنواره و جذب همه استعداد ها در تمام کشور انحصار در این حوزه را بشکنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره مالکیت معنوی تولیدات ارائه شده به جشنواره نیز، افزود: موضوع حقوقی این تولیدات در جشنواره دیده شده است و بخشی مربوط به اسپانسر و بخشی نیز به صاحبان ایده و تهیه کننده تعلق دارد که در قراردادهای تولید این جشنواره به صورت کامل قید شده است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تقویت صنایع جانبی حوزه کودکان را یکی دیگر از اهداف و برنامه های جشنواره کودک آنلاین بیان کرد و گفت: با افزایش تولیدات و تقویت حوزه تولید محتوای کودکان، برای صنایع مجاور مانند لوازم التحریر، پوشاک و اسباب بازی نیز ارزش اقتصادی مناسبی ایجاد می شود و در حال مذاکره با برخی از این صنایع برای حضور و حمایت در جشنواره کودک آنلاین هستیم.

هادیان با تاکید به اینکه حرکت در صنایع مجاور بعد از جشنواره آغاز می شود، گفت: با برگزاری این جشنواره و حرکت صنایع مجاور آن سیاست های اقتصاد مقاومتی، اشتغالزایی و حمایت از تولید داخلی نیز محقق می شود.

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.