17846
۲۰ خرداد ۱۳۹۶

دستاوردهای تعامل آموزش و پرورش و سینما چیست؟

اگر بخواهیم از سینما به عنوان عامل تربیتی و آموزشی برای کودکانمان استفاده کنیم، بی‌تردید این تاثیرگذاری چند برابر خواهد شد. اگر بتوان از تاثیرپذیری روی کودکان و نوجوانان بدرستی استفاده کرد و با ساخت فیلم‌های خوب و با کیفیت تربیت درست را در جامعه رواج داد، خواهیم دید که سینما تا چه حد در آینده کودکان ما تاثیرگذار است.

به گزارش کودک پرس، نگار عابدی بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص تاثیر سینما در مسائل تربیتی و سینمای کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، گفت: سینما در مسائل تربیتی و دورنمای فرهنگی بسیار تاثیرگذار است و از سینما و آثاری که در ژانر کودک و نوجوان ساخته می‌شود، می‌توان به عنوان یکی از عناصر تربیتی درست و صحیح برای این قشر سنی استفاده کرد.

عابدی با بیان اینکه در سینما با استفاده از تمامی هنرها و تکنیک‌های سینمایی، می‌توانیم معنی و مفهوم موضوعات پیچیده را برای کودکان شرح دهیم، افزود: با استفاده از سینما می‌توان مسائل تربیتی را به صورتی بیان کرد که کودکان و نوجوانان نه تنها در مقابل آن مقاومت نکنند، بلکه با استفاده درست از سینما می‌توان باعث ارتباط بین کودکان و نوجوانان با مسائل روز شد.

بازیگر سریال “شمعدانی” با تاکید بر اینکه سینما برای انسان‌های بالغ و بزرگسال هم از تاثیرگذاری برخوردار است، گفت: اگر بخواهیم از سینما به عنوان عامل تربیتی و آموزشی برای کودکانمان استفاده کنیم، بی‌تردید این تاثیرگذاری چند برابر خواهد شد. اگر بتوان از تاثیرپذیری روی کودکان و نوجوانان بدرستی استفاده کرد و با ساخت فیلم‌های خوب و با کیفیت تربیت درست را در جامعه رواج داد، خواهیم دید که سینما تا چه حد در آینده کودکان ما تاثیرگذار است.

وی اظهار کرد: باید به سمت سوژه‌هایی برویم که آموزش غیرمستقیم مسائل تربیتی را در آن گنجانده باشیم؛ زیرا بهترین تربیت برای سنین کودکی و نوجوانی، تربیت غیرمستقیم است و سینما بهترین عامل برای این کار است.
عابدی یادآور شد: در فیلم‌های کودکان و نوجوانان کشورهای پیشرفته شاهد هستیم که به مسائل تربیتی و فرهنگی آن کشور به صورت غیرمستقیم در فیلم‌ها اشاره شده است. کودک امروز با نصیحت و پند و اندرز مستقیم ارتباط خوبی ندارد.

وی تاکید کرد: باید از استادان و صاحب‌نظران حوزه کودک و نوجوان استفاده کرد و موضوعات خوب و به روز را برای ساخت فیلم انتخاب کرد. از طرف دیگر از سینماگران خوب و کار بلد نیز باید برای ساخت و نوشتن فیلمنامه‌ها استفاده کرد تا بتوان فیلمی ساخت که با کودکان و نوجوانان ارتباط خوبی برقرار کند.

بازیگر سریال “دودکش” در ادامه به نقش آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش می‌تواند با ارتباط و جلساتی که بین معلمان و دست‌اندرکاران آن برگزار می‌کند، کمک زیادی برای رسیدن به سوژه‌های مناسب و دغدغه‌های کودکان برای ساخت فیلم انجام دهد. آموزش و پرورش بهترین ارگان برای ارتباط با کودکان است که مسائل فرهنگی و تربیتی را در بهترین سن ممکن به آنها آموزش می‌دهد. پس باید این تعامل بین آموزش و پرورش و اهالی سینما تقویت شود تا از آن دستاورد خوبی برای آینده کودکان و نوجوانان به یادگار بماند.

عابدی در ادامه درباره جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان بیان کرد: از اینکه جشنواره امسال دوباره در شهر اصفهان برگزار می‌شود خوشحال هستم، چون متمرکز بودن جشنواره در یک شهر در اعتبار آن جشنواره بسیار تاثیرگذار است و رده جشنواره را بالا می‌برد.

وی در پایان با اشاره به اینکه جشنواره برای کودکان بسیار نشاط‌آور خواهد بود، گفت: برگزاری جشنواره باید به درستی انجام شود تا از تاثیرگذاری و دستاورد آن بتوان استفاده کرد. همچنین باید از فیلمسازان و نویسندگان کودک و نوجوان حمایت بیشتری شود تا سینمای کودک و نوجوان پویایی داشته باشیم.

منبع : برنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار