175879
۲۴ شهریور ۱۳۹۷

شیرخوارگان گیلانی با کودک شش ماهه دشت کربلا همنوا شدند

همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در سوگ شش ماهه دشت کربلا در مساجد و مصلاهای سراسر استان گیلان برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی همزمان با اولین جمعه ماه محرم‌الحرام در سوگ شش ماهه دشت کربلا در مساجد و مصلاهای سراسر استان گیلان برگزار شد.

در این مراسم شیرخوارگان حسینی با کودک شش ماهه دشت کربلا همنوا شده و نوای « لالایی» مادران در تمام استان طنین افکند.

حضور کودکان در این مراسم با ردای سبز و سفید و سربند«علی اصغر»، « یا حسین» حال و هوای خاصی به مراسم بخشیده بود و مادران کودکان و نوزادان خود را برای توسل به حضرت علی‌اصغر (علیه‌السلام) روی دستان گرفته و هم ناله با زنان کربلا برای غربت و مظلومیت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) گریستند.

در این آیین معنوی که با هدف تکریم کوچکترین شهید کربلا به عنوان بزرگترین سند مظلومیت اهل بیت امام حسین (علیه‌السلام) برگزار شد، مادران با اشک‌های خود، همنوا با رباب، مادر علی اصغر(علیه‌السلام) در دشت کربلا شدند و تعدادی از مادران نیز در این همایش تعدادی از مادران نیز گهواره حضرت علی اصغر(علیه‌السلام) را به طورنمادین در بین جمعیت به حرکت درآورده که حال وهوایی خاص به این مراسم داده بود.

آری، امروز مصلی و بقاع متبرکه استان شاهد حضور طفل‌های شیرخواری بود که به همراه مادران خود آمده بودند با شهدای کربلا تجدید میثاق کنند تا رهرو اهل بیت عصمت و طهارت(علیه السلام ) بوده و پیام امام حسین (علیه‌السلام) در کربلا را درس و سرمشق خود در زندگی قرار دهند.

 

این مراسم هر سال به همت مجمع جهانی بزرگداشت حضرت علی اصغر (علیه‌السلام) با هدف تعظیم شعائر حسینی و تربیت نسل انقلابی و مکتبی با حضور مادران و کودکان شیرخوارشان، توسل به حضرت علی اصغر(علیه‌السلام) و اظهار مظلومیت شیرخوار امام حسین (علیه‌السلام) است که مظلومانه در کربلا شهید شد، برگزار می‌شود.

 

 

 

منبع: شبستان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار